Marek Dohnal z Jihlavy čeká, až z automatu na Masarykově náměstí vyjede jeho Jihlavská karta. Marně.

Minulý týden ve čtvrtek si chtěl dobít elektronickou peněženku, avšak automat mu odmítl kartu vrátit. Nevěřícně kroutil hlavou. Stalo se mu to již po druhé. Minulý týden ve čtvrtek byl dokonce už třetím zákazníkem městské hromadné dopravy v Jihlavě, kterému automat Jihlavskou kartu spolkl. „V automatu se mi zasekla karta a nejde ven. Stiskl jsem dobít elektronickou peněženku, automat napsal: Vložte kartu. Tak jsem ji vložil, ale zpátky už nevyjela,“ popsal situaci Dohnal.

Musel čekat, až přijede technik

Zavolal tedy na dispečink, kde mu sdělili, že musí počkat na technika. „Přijede prý ale až za půl hodiny, protože je mimo Jihlavu, tak mi nezbývá než čekat,“ doplnil Dohnal.

Dopravní podnik města Jihlavy přiznává, že problémy s automaty, které se vyskytly už dříve, i nadále přetrvávají. Minulý týden ve čtvrtek v odpoledních hodinách se v automatu v dolní části Masarykova náměstí zasekly karty hned třem lidem. „Ve většině případů se stane, že i když se karta v automatu zasekne, za pár minut vyjede zpátky. Když tomu tak není, mohou lidé volat na dispečink,“ vyjádřil se dopravně – technický náměstek jihlavského dopravního podniku Jaroslav Šetek. Podle něj je chyba v tom, že systémy spolu špatně komunikují. „Automaty jednou za čas zpomalí, jde o optickou síť. Pak se musí automat restartovat a za půl hodiny zase běží třeba dva tři dny normálně,“ informoval Šetek.

Od firmy z Vysokého Mýta, která automaty do Jihlavy dodala, však dopravní podnik odškodné nevyžaduje. „O tom neuvažujeme. Spíše firmu tlačíme k tomu, aby vše dotáhla do konce a vše bylo stoprocentní a funkční,“ nechal se slyšet dopravně – technický náměstek.

Pořízení jednoho terminálu přitom stálo přibližně 570 tisíc korun. Celkové zavedení Jihlavské karty přišlo na 21,5 milionu korun. Drtivou většinu nákladů pokryla dotace z Evropské unie.