Na soukromém jihlavském gymnáziu Ad Fontes spadlo z maturantů i z kantorů napětí krátce před včerejším polednem. Právě v této době se studenti dozvěděli, že v nedávné generálce na státní maturitu beze zbytku obstáli.

Na výsledky čekala tato jihlavská soukromá škola od rána, studenti netrpělivě opakovaně klepali na dveře ředitelny. „A když jsme se výsledky dozvěděli, tak jsme měli velkou radost. Všech sedmadvacet maturantů generálku udělalo,“ potvrdila ředitelka Soukromého gymnázia Ad Fontes Jihlava Jana Pavlasová.

Stanislav Máca, ředitel Gymnázia Otokara Březiny a Střední odborné školy Telč, dostal výsledky maturitní generálky rovněž krátce před polednem. „Když jsem výsledky viděl, byl jsem mile překvapen. I slabší žáci obstáli, což je pro nás příjemné zjištění,“ poznamenal Máca.

Studenti telčské sloučené školy by se měli výsledky absolvovaných testů dozvědět od třídních učitelů nejspíš dneska.

První hlasy ze středních škol na Jihlavsku tak potvrdily, co bylo o výsledcích generálky na státní maturity známé od pondělí. A sice, že Vysočina byla z hlediska výsledků nejúspěšnějším krajem v celé zemi.

První ohlas z Telče je o to cennější, že si řada tamních studentů ze zhruba devíti desítek maturantů zvolila na zkoušku těžší variantu maturity. „Pro ostrou maturitu si ale většina studentů chce vybrat lehčí variantu,“ doplnil Máca.

Ukázali na problémy

Přestože výsledky generálky udělaly ředitelům středních škol na Jihlavsku převážně radost, neznamená to, že by k premiéře státní maturity neměli výhrady. „Nelíbily se nám formulace některých otázek, zejména v českém jazyce, a zvláště pak v němčině, kde je zkouška hodně náročná,“ poukázala na jeden z problémů Pavlasová.

Ředitel Máca pak postrádá informace o porovnání výsledků telčské školy se školami ostatními.

S prvními výstupy generálky se začal včera odpoledne seznamovat i ředitel jihlavské obchodní akademie Bohumír Jelínek. „Výsledky mám zrovna v ruce, jsem docela spokojen,“ komentoval své první dojmy.

Ředitelé středních škol se shodují, že celý projekt má nadále řadu zvláště organizačních nedostatků a nejasností.

A potvrzují, že ani sebelepší výsledek zkoušky nesmí vést k sebeuspokojení. „Studenti musí pokračovat v usilovné práci,“ připomenula Pavlasová.

ZUZANA MUSILOVÁ, JIŘÍ JÍRA