Přestože jihlavský pivovar prvního října podražil, pivaři i nadále zdejšímu zlatavému moku zachovávají svou stálou přízeň.

I přes říjnové zvýšení cen jihlavské pivo pořád patří mezi nejlevnější značky čepované na Vysočině. „Poměr mezi cenou a kvalitou je pro nás prokazatelně velmi příznivý, hlavně v porovnání s ostatními konkurenčními značkami,“ uvedl obchodní ředitel pivovaru Miloš Vostrý.

Zájem o jihlavské pivo zatím neklesl a prodejci i spotřebitelé si tuto značku velice oblíbili. „Jihlavský pivo se dost zlepšilo. A za fakt dobrý pivo si člověk rád připlatí. Navíc ježek není žádný europivo,“ řekla Jana Kodysová z Hodic. I proto Pivovar Jihlava stále vykazuje vzrůstající tendenci prodeje a spotřeby v řádech desítek procent oproti loňskému roku.

Aby lépe uspěl na českém trhu, kde již druhým rokem dochází k celkovému poklesu spotřeby čepovaného piva, přichystal pivovar na letošní prosinec překvapení. Na Mikuláše budou moci hosté vybraných restaurací po celé republice ochutnat Čertovský 16procentní speciál. Pivo ale není a nebude ve standardní nabídce pivovaru.

Další plány

Podle obchodního ředitele Miloše Vostrého budou také v dalším období pokračovat v rozvoji pivovaru prostřednictvím investic do technologií. O konkrétních investičních akcích bude rozhodnuto v průběhu prosince.

Pivovar ke zdražení přistoupil po důkladné analýze cen surovin nutných pro výrobu piva, především ječmene. Zohledněny byly také měnící se ceny obalových materiálů a energií. Průměrná výše zdražení byla okolo pěti procent. To představuje u nejprodávanějších výrobků čtyřicet až osmdesát haléřů na půllitru piva. Cena jedenáctky se po zdražení v restauracích zvýšila o korunu na půl litru piva.