Ubytovací zařízení v kraji ztratila část tuzemské i zahraniční klientely. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Počty nocujících turistů v kraji klesají od roku 2008 a v minulém roce se dostaly na nejnižší úroveň za posledních jedenáct let.

Oživit zájem o Vysočinu má pomoci mediální kampaň, zahájená v první polovině minulého roku. Zaměřuje se na domácí turisty, kteří tvoří rozhodující část návštěvníků kraje. Propagace v tisku, na internetu, v rádiích i v kinech přiblíží výhody trávení volného času na Vysočině a nabídku turistických služeb. Podle údajů na krajských webových stránkách potrvá kampaň do února příštího roku. Větší část z deseti milionů korun nákladů zaplatí Evropská unie.

Doba přenocování

V ubytovacích zařízeních kraje nastal v roce 2010 výraznější odliv u domácích hostů, jejichž počty se meziročně snížily skoro o sedm procent na 289 334 lidí. Cizinců se v kraji ubytovalo 46 067, proti roku 2009 to bylo o 3,6 procenta méně.

Spolu s úbytkem hostů se v kraji dokonce podle statistických údajů zkracuje i délka jejich přenocování. Za minulý rok se snížila o 8,5 procenta na 849 036 přenocování.

V posledních třech měsících minulého roku se návštěvnost Vysočiny snížila o 4,6 procenta. Ubytovaných cizinců bylo v té době dokonce o 2,4 procenta víc než ve stejném období roku 2009, počty domácích hostů však v meziročním porovnání klesly o 5,8 procenta.