„Koncept prodejen Drive –In se zrodil ve Francii a dobře se tam ujal. U nás by mělo vzniknout postupně pět takových poboček, z nichž jihlavská bude největší,“ řekl včera Miroslav Králík, ředitel velkoobchodu Makro.
Drive–In nejsou klasické prodejny, kam lze zamířit rovnou na nákup. Registrovaní zákazníci Makra si nejprve vyberou a objednají zboží elektronicky a druhý den si jej mohou v Jihlavě převzít. Vybírat je přitom možné z kompletní nabídky zboží, kterou Makro prodává.
Podle Králíka je největším přínosem nového provozu to, že nakupující šetří čas a také náklady, neboť nemusí cestovat desítky kilometrů do prodejen. Jihlavský Drive–In Makra by měl sloužit podnikatelům z Vysočiny, kteří doposud jezdili za nákupy zboží do Brna, Českých Budějovic, pražských Průhonic nebo Hradce Králové.
Jihlavský provoz Makra sídlí v areálu firmy Sapeli na okraji Jihlavy v pronajaté hale. Nové zaměstnání by zde do konce roku mělo najít deset lidí. Obchody Makro slouží především malým a středních živnostníkům, provozujícím například restaurace, hotely či malé obchody. V Česku funguje v současnosti 13 těchto prodejen.