Ukázalo se, že má naloženo 16 dvousetlitrových sudů s žíravou látkou, aniž by povinným označením vozidla upozorňoval na převoz nebezpečné látky. „Řidič i dopravce půjde do správního řízení,“ řekl Luboš Kabátek z mobilní policejní jednotky.

Doplnil, že kvůli chybějícímu označení se zvyšuje riziko při haváriích, doplatit by na to mohli i záchranáři. Řidič vozu se hájil tím, že chemikálie převáží výjimečně. Doplnil, že se zatím moc často nesetkával ani s policejními kontrolami. „Stalo se mi to asi po pěti letech,“ odhadl.

Včerejší úlovek byl dílem speciální policejní skupiny Kamion, která na Vysočině vznikla počátkem tohoto měsíce, a již zkontrolovala kolem 250 nákladních aut. Problémy měla třetina řidičů, převážně cizinců. Nejčastěji byli z Chorvatska, Srbska, Polska a Maďarska.

Mezi nejběžnější prohřešky patří nedodržování bezpečnostních přestávek, řekl včera Roman Komhäuser z dálničního policejního oddělení ve Velkém Beranově na Vysočině. Po technické stránce mají auta nejčastěji potíže s osvětlením a s uvolněnými šrouby mezi rámem a nástavbou.

Tým kontroluje kamiony projíždějící Vysočinou po dálnici D1 i po silnicích I. a II. třídy. „Gró jejich práce by měla být dálnice. Podle loňských statistik byla na dálnici každá druhá nehoda s účastí nákladního auta,“ uvedla krajská policejní mluvčí Dana Čírtková. Situace se zhoršuje.

Policejní tým každý den prověří i 20 nákladních aut. Setkávají se i s tím, že jsou auta přetížena. Kamiony z některých zemí se prý seskupují u hranic a překládají, protože při tranzitu Českem nejsou sankce za přetížení tak vysoké.

Při prověrce, která může u jednoho auta trvat skoro hodinu, se auta váží, kontroluje se technický stav, tachograf, náklad i doklady. Pokud se najdou vážné technické závady, musí být auto odstaveno.