Výstavba nových rodinných domků v Heleníně na okraji Jihlavy zřejmě zkomplikuje dopravu. Obyvatelé Helenína a také studenti, kteří v Heleníně navštěvují střední školu si už teď na špatné napojení Helenína s hlavní silnicí , která vede z Jihlavy na Velký Beranov, stěžují.

„Když je ráno provoz, ke škole je těžké odbočit a navíc tudy chodí hodně lidí. Až tady budou vyjíždět ještě řidiči z těch nových domů, to bude zřejmě síla,“ řekla studentka Andrea Novotná.

Na stole leží zatím dvě varianty

Nové sídliště staví Pozemní stavby, podle kraje a města by se právě tato firma měla o komunikaci postarat, je totiž investorem výstavby. Vedlejší silnice patří městu, hlavní kraji. Město se však rozhodlo, že iniciativu převezme do svých rukou. „Kdo způsobí nárůst dopravy, měl by situaci také vyřešit, ale město Jihlava to převzalo na sebe díky tomu, že už dnes je tam hustý provoz. Jsem rád, že jsme se s městem dohodli tak, aby nedošlo k problémům, které se řeší na Třech Věžičkách,“ vyjádřil se náměstek vysočinského hejtmana Libor Joukl (ČSSD).

Město má v současné době na stole dvě varianty, jak by se špatná situace s dopravou dala v Heleníně vyřešit. „Koncem minulého roku byly vypracovány dvě varianty, z nichž policie a dotčené orgány jednu vybraly,“ řekl náměstek primátora Josef Kodet (KDU­ČSL), který má na starosti úsek dopravy.

Podle schválené varianty zůstane Hálkova ulice dvousměrnou komunikací. Hlavní silnice by měla být rozšířená o odbočovací pruh směrem od Velkého Beranova do Helenína a o připojovací pruh směrem od Helenína k Březinkám. Zastávka městské hromadné dopravy zřejmě bude stát jinde. „Zastávka by z křižovatky zmizela. Vychází to tak, že zastávka by byla stejná z obou směrů, zajíždělo by se mimo komunikaci,“ přiblížil Kodet.

Ne jednosměrkám

Neschválená varianta viděla jako řešení jednosměrné ulice. „Do Helenína by vedla jedna komunikace jako vjezd a jedna jako výjezd. Jde tedy o zjednosměrnění komunikací, ale to se policii ani ostatním orgánům nelíbí,“ vysvětlil náměstek primátora.

Kdy a jestli se však stoprocentně s úpravami silnic v Heleníně začne, není zatím jednoznačné. Kolik by rekonstrukce křižovatky stála, vyčíslené také není. „Musíme zadat projekt a dát peníze do rozpočtu města. Pokud tam skutečně budou problémy, předpokládám, že zastupitelé na řešení přistoupí,“ uzavřel náměstek Kodet s tím, že další výstavba by se v Heleníně během tří let objevit neměla.