Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Z balónu jsem si vyhlédl místo pro dovolenou, říká pilot

Telč, Brno -Tomáš Stejskal se k nezvyklému koníčku dostal díky spolužákovi z vysoké školy.

25.7.2011
SDÍLEJ:

Pilot a instruktor Tomáš Stejskal z Brna miluje létání v Alpách nebo nad nočním Brnem. K balónovému létání se dostal díky spolužákovi z vysoké školy.Foto: Jan Černo

Díky létání v balónu si našel ideální místo pro trávení dovolené. Baví ho létání v Alpách nebo noční lety nad Brnem. Pilot a instruktor Tomáš Stejskal z Brna propadl vzduchoplavbě před téměř dvaceti lety.

Na tomto netradičním koníčku oceňuje především volnost a poznávání nových míst i lidí. „K létání v balónu jsem se dostal úplnou náhodou přes spolužáka z vysoké školy. Při prvním letu jsem pochopil, že tohle je to pravé, co chci dělat celý život. Oproti létání v letadle má vzduchoplavba dvě výhody – v balónu totiž letíte v klidu a pomaličku se vznášíte vzduchem, neruší vás ani hluk motoru, ani drncání stroje,“ přiblížil hlavní klady balónového létání Tomáš Stejskal.

Ten si také při letu v balónu vyhlédl i místo pro dovolenou. „Letěli jsme nad mýtinou, kde stál nějaký penzion. Paní z penzionu nás pozvala na kafe a čerstvě upečené buchty. Po přistání jsme tam opravdu zašli a několik let jsme tam dokonce jezdili na dovolenou,“ vylíčil jeden ze zajímavých zážitků pilot.

A co jsou největší klady tohoto netradičního koníčku? „Na vzduchoplavbě je nejlepší to, že neustále poznávám nová místa i lidi. Balón totiž letí po větru a pilot může jen částečně ovlivnit směr letu tím, že si například vybere výšku, ve které balón poletí. Podobné je to i s místem přistání. Pilot sice vybírá vhodnou louku nebo pole, ale přistane téměř pokaždé jinde,“ řekl Stejskal.

V současné době Tomáše Stejskala baví hlavně létání nad Alpami a noční létání. „Startujeme ráno za tmy a letíme nad rozsvíceným Brnem nebo nějakým jiným městem. Je to zážitek,“ popsal Stejskal. on i ostatní piloti mají rádi dlouhé lety. „Letíme dvě hodiny a za tu dobu se dostaneme padesát nebo i sedmdesát kilometrů daleko. Co mě nebaví, jsou třeba vyhlídkové lety, kde za hodinu zvládneme jen tři kilometry,“ uvedl instruktor.

Pilot balónu musí ovládat navigaci, řízení balónu a jeho konstrukci. Mezi nejdůležitější ale patří znalosti z meteorologie.

„Na počasí jsme závislí. Musíme umět odhadnout, kam bude vítr foukat a jestli zesílí, nebo z kterých mraků bude bouřka,“ uzavřel brněnský pilot.

ZUZANA MUSILOVÁ

Autor: Redakce

25.7.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Redaktorka s kameramanem zachycují krásy Vysočiny.
3

Ruská Toulavá kamera zachycuje krásy Vysočiny

Policie ČR. Ilustrační foto.

Policisté si volební místnosti ohlídají i letos

Parádní závěr druhé třetiny přinesl Dukle skalp Sparty

Jihlava – Od pískotu k euforii. Skvělým obratem potěšila své fanoušky hokejová Dukla. Vstup do duelu se Spartou se jí vůbec nevydařil, velkou vůlí a bojovností však nakonec slavila cenné vítězství 4:2.

V moštárně už lisovali i kiwi

Jihlavsko – Přebytky jablek, hrušek i hroznového vína lidé v těchto dnech ve velkém vozí do moštáren. Přestože počasí za okny hlásí spíše příchod jara než babí léto, z ovocných stromů zahrádkáři nyní sklízejí poslední kusy ovoce. Na Jihlavsku si jej mohou nechat slisovat hned na několika místech. Moštárny většinou provozuje Český zahrádkářský svaz.

Jihlavské fotbalisty čeká velká výzva. Konečně vybrat klokaní kapsu

Jihlava - Čas na změnu. V dalším prvoligovém utkání čeká na jihlavské fotbalisty jeden z nejméně oblíbených protivníků.

Zamčené kolo v lese ukradl neznámý zloděj

Horní Dubenky – Nejspíše to byl houbař, který jel do lesa na svém černém elektrokole. Přivázal ho lanem ke stromu a odešel do lesa. Když se ale k němu vrátil, tak už tam nebylo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení