Ačkoliv hlavní sezona je u konce, zájezdy cestovních kanceláří se stále utěšeně plní. Zářijové termíny zájezdů však lákají vesměs jiné klienty než v červenci a v srpnu.

„Září je doménou starších lidí, raději jezdí k moři, když už tam není tak plno,“ uvedla Jitka Stránská z jedné z jihlavských cestovních agentur. „Zájem o zářijové termíny je poměrně vysoký, jezdí více klienti bez dětí,“ popsala svou zkušenost Jarmila Vítů z jihlavské cestovní kanceláře.

Když člověk nejede v hlavní sezoně, dá se na tom poměrně dost ušetřit. „Rozdíl oproti cenně například v srpnu může být třeba i tři tisíce. Levnější jsou zvláště autobusové zájezdy,“ řekla Jarmila Vítů.

Dagmar Obdržálková z jihlavské pobočky jiné cestovní kanceláře její slova potvrdila. „Pokud jedete mimo hlavní sezonu, ušetřit se dají tisíce,“ řekla. „Po říjnu, když už je v nabídce třeba jen Egypt, jdou ale ceny zase trochu nahoru,“ upozornila její kolegyně z konkurenční cestovní kanceláře.

Někdy však může být oproti hlavní sezoně trochu omezena nabídka. „Mimo sezonu třeba nefungují některé programy v hotelech,“ prohlásila Jitka Stránská. Naopak Jarmila Vítů si nemyslí, že by byla nabídka v září méně kvalitní než třeba v červenci. „Například pro seniory máme velmi výhodné zájezdy, na které se lítá koncem září a v říjnu, třeba na Malorku, mají tam všechno – plnou penzi, výlety a podobně,“ vypočítala Jarmila Vítů.

Do Chorvatska ne

Tradičně oblíbené země jako například Chorvatsko či Itálie však v září nemají pro klienty takovou přitažlivost jako v hlavní sezoně, a to z důvodu chladnějšího počasí. Lidé chtějí hlavně tam, kde je ještě teplo. „Do Chorvatska se jezdí kvůli počasí jen do poloviny září,“ prohlásila Jarmila Vítů.

Podle zkušenosti všech tří žen je největší zájem o Řecko, řecké ostrovy, Turecko, Tunisko, Egypt. V nabídce jsou také zájezdy tématické, například s výukou zumby. „U nás vedou hlavně poznávací zájezdy,“ sdělila Dagmar Obdržálková. Důvod je jasný – není již takové teplo a lidé si mohou památky lépe vychutnat. „Prodává se také exotika, například Thajsko,“ uvedla Jarmila Vítů.

Letošní sezona zatím vypadá pro cestovní kanceláře a agentury příznivě. „Myslím, že cestovní kanceláře mají plno,“ prohlásila Jitka Stránská. „Letos se dá obecně říct, že zájezdy se prodávají více,“ souhlasila Dagmar Obdržálková. Podle zkušeností z cestovek je vyšší prodej zájezdů částečně způsoben poměrně chladným létem, před kterým lidé prchali do teplejších krajů.