Nečekaný nárůst řidičů po letních měsících může za to, že křižovatka u jihlavského City Parku ani čtyři měsíce poté, co dostala čidla na snímání provozu, neušetří řidiče od každodenních kolon. Moderní čidla měla tomuto nejfrekventovanějšímu dopravnímu místu ve městě výrazně ulehčit. Zatím se tak nestalo.

Nejproblematičtější je v dopravní špičce stále situace ve směru od Znojma a z jihlavského Masarykova náměstí. Nepředvidatelný nárůst provozu v posledních měsících si nedokážou vysvětlit ani na jihlavském dopravním inspektorátu.

„Po prázdninách, kdy se nastavení intervalů upravovalo, stoupl počet řidičů ze směru od Znojma místo o třicet procent rovnou o sto, což nepřekvapilo jenom nás, ale také provozovatele semaforů,” vysvětlil vedoucí odboru dopravy Ján Tinka.

Ten nyní ve spolupráci s brněnskou firmou řeší, jak situaci na křižovatce před City Parkem pomoci. „Neustále se snažíme reagovat na vývoj, z počítadla jsou k dispozici číselné údaje o počtech projetých aut, ale každodenní provoz je nevyzpytatelný,” dodal Ján Tinka.

Až pětiminutové zpoždění

Hustý provoz u City Parku je také noční můrou řidičů městské hromadné dopravy. Na křižovatce dokážou nabrat až několikaminutové zpoždění. „Z Masarykova náměstí vyjedu na čas, ale u City Parku mám kolikrát i pětiminutové zpoždění, které už nesrovnám, a cestující pro to potom kolikrát nemají pochopení,” potvrdil řidič městské dopravy Marek Řezáč. Za svou pětiletou řidičskou kariéru se s takovým provozem, jako je na silnicích Jihlavy nyní, ještě nesetkal.

Ve směru od náměstí se tvoří fronty při odbočení do prava, kdy je pravý pruh současně pro řidiče, kteří jedou rovně i odbočují. Zároveň se navíc zelená rozsvítí také chodcům na přechodu. „Ve špičce od dvou do čtyř plánujeme jeden cyklus pro chodce na přechodu vynechat. Zrychlíme tím provoz, a od náměstí nebudou vznikat takové fronty,” doplnil Tinka.