Sen se stal skutečností. Jihlavský pilot Martin Prokop v pátek poprvé usedl do vozu specifikace WRC v ostrém závodě. S Fordem Fiestou RS totiž absolvoval Britskou rallye. Při premiéře v seriálu mistrovství světa závod sice dokončil na 22. pozice, ale po diskvalifikace Čecha Martina Semeráda se posunul o jednu příčku výš.

„Bylo to těžší, než jsem si myslel,“ přiznal otevřeně Prokop v rozhovoru pro ČTK po skončení Britské rallye.

O lepší umístění v celkové klasifikaci jej připravila havárie v první páteční etapě v 6. rychlostní zkoušce. „To, co se stalo v pátek, není ojedinělá věc. Další soupeři říkali, ať si z toho nic nedělám, že je to normální. Je to hop, nebo trop. Auto je tak rychlé, že se takové věci dějí,“ prozradil devětadvacetiletý jihlavský pilot.

Kvůli odstoupení z páteční etapy následovala penalizace, kvůli čemuž Prokop ztratil šanci na lepší umístění. Před osudným okamžikem byl Prokop jedenáctý v absolutním pořadí a dotíral na elitní desítku. „Dosažené časy mě spíše příjemně překvapovaly, protože těch rezerv je opravdu hodně. Musím naprosto odlišně reagovat, na všechno je daleko méně času a já pak řeším spoustu drobných problémů, které jsem si sám přivodil. Upřímně – čekal jsem, že to bude daleko větší brnkačka,“ komentoval páteční vystoupení jihlavský pilot.

Prokop v letošní sezoně závodil v sérii SWRC, v níž obsadil celkově třetí místo. Třešinkou na dortu pak v letošním roce byl právě víkendový start v elitní kategorii WRC. Podle jihlavského pilota je skok mezi vozy v jednotlivých specifikacích hodně velký. „Chce to větší soustředění. Teď se některé věci dějí tak rychle, že mi je hlava nebere. Podobné to bylo, když jsme přestoupili z juniorského auta do dvoulitru. Teď je to o stupínek rychlejší. Občas si musím říct: ‚Mysli rychleji‘. Musím přidávat plyn jak nikdy předtím,“ říká s úsměvem Prokop.

Toho mrzí, že v pátek nedokončil jednu z etap. „Na auto jsem si postupně zvykal. Potřeboval jsem trošku víc jet. Pátek mi pak chyběl. V sobotu jsem se opět dostával do tempa a večer jsem se dostal tam, kde jsem v pátek skončil,“ nechal se slyšet někdejší juniorský mistr světa v rallye.

V příští sezoně by se Prokop v seriálu WRC rád objevoval častěji a rád by se poměřoval s nejlepšími soukromými jezdci v seriálu. „Nejrychlejší soukromník byl druhý,“ upozornil na druhého Nora Madse Östberga s fiestou. „Srovnávat se s Latvalou nebo Hirvonenem ale nemá cenu. Mají jiná auta, jiné podmínky, je to naprosto jiný level,“ má jasno Prokop.

Bývalý juniorský mistr světa by se měl v příští sezoně představit hned v úvodním podniku při Rallye Monte Carlo. „Čeká nás ale ještě hodně práce. Nicméně auto je úžasné a je to zábavné. Fakt je to nejvyšší třída,“ smál se Prokop. „Uprostřed roku pak uvidíme, jestli se to hejbe dál. Po Řecku se mi snad bude hovořit lépe,“ dodává.

Prokop má v plánu v budoucnu zaútočit i na české maximum ve WRC, což bylo v závodě páté místo, na které dosáhl Roman Kresta a Jan Kopecký. „To je ale hlavně Jendův (Prokopův spolujezdec je Jan Tománek, který dříve spolupracoval právě s Krestou – pozn. red.) cíl, protože chce pokořit Romana,“ usmívá se Prokop. „Dlouhodobý cíl to však nejspíš je. Ale je jasné, že teď vidíme, že dostat se do desítky nebude žádná sranda,“ pokračuje Prokop.

Toho nyní čeká tradiční Setkání mistrů v Sosnové u České Lípy. „Předtím si ale ještě malinko odpočineme, protože Britská rallye byla těžká, velšské lesní cesty patří k nejnáročnějším tratím šampionátu. V Sosnové představíme novou techniku. A pak? Začneme se připravovat na další sezonu, máme na to dva měsíce,“ uzavírá Prokop.