Stříbrnou medaili si za své znalosti z Chebu odvezli studenti vyššího stupně gymnázia Adam Dvořák, Jakub Straka a Jan Palán. Tahounem celého týmu byla jejich učitelka dějepisu Eva Hurychová, která je dva měsíce na soutěž připravovala.

Začátkem úspěšného dějepisného tažení bylo školní kolo, o které mezi studenty nebyl zájem. „Ráda bych si vybírala, ale nakonec jsem byla ráda, že do toho kluci chtěli jít. Na školní kolo se mi přihlásilo sedm lidí, nakonec ale dorazili jenom tito tři kluci,“ odůvodnila složení vítězného týmu Eva Hurychová, která se podílí na přípravách dějepisné olympiády už řadu let a zasedá také v odborné komisi soutěže.

Všichni tři pánové se shodli na tom, že dva měsíce před soutěží absolvovali krutý trénink, a nejednou kvůli přípravám museli obětovat také volné víkendy. „Kromě času po škole jsem učení věnoval i dva celé víkendy. Jak se soutěž blížila, tak byla příprava intenzivnější,“ popsal student třetího ročníku gymnázia Adam Dvořák.

„Přiznávám, že nejednou jsem musel školu odsunout až na druhé místo za olympiádu,“ přitakal nejmladší ze tří dějepisců Jan Palán. S učitelkou Evou Hurychovou absolvovali každý pátek po škole přípravné hodiny, na kterých si opakovali to, co se za týden naučili. Tématem letošního ročníku bylo období od začátku třicetileté války až do doby vrcholného baroka.

„Baroko moc nemusím, je to období svatých a rekatolizace. Jak napsal Jirásek, je to taková smutná temná doba,“ okomentoval téma olympiády třetí z úspěšných studentů, Jakub Straka. I když toto téma nepatří u studentů mezi oblíbené, dokázali se s ním mladí dějepisci poprat na výbornou a v konkurenci pětasedmdesáti týmů z celé republiky sklidili vavříny.

„Jde o náročnou soutěž, jeden z autorů otázek profesor Vorel dokonce řekl, že si tyto otázky netroufnou položit studentům u bakalářských zkoušek,“ dodala závěrem Hurychová.

Všichni tři se shodují na tom, že je pro ně dějepis především koníček. Do budoucna se chtějí ve svém pracovním životě věnovat spíše jiným oblastem činnosti.