Tak, vážení, a jste bez proudu! To bez milosti prohlásil pracovník společnosti E.ON, když nic netušící provozovatelce restaurace Premiéra v objektu Horáckého divadla Jihlava (HDJ) v pondělí ráno odpojil elektřinu v restauraci. Kuchaři měli rozvařené obědy a v mrazácích byly uskladněné potraviny za tisíce korun.

„Bylo to hrozné, nevěděli jsme, co budeme dělat. Pracovník E.ONu se s námi vůbec nechtěl bavit. Byl nepřístupný a nechtěl nás vyslechnout,“ popsala nepříjemný incident provozovatelka Premiéry Bronislava Špejtková.

Důvodem, proč se takto E.ON zachoval, byl údajný dluh, který prý provozovatelka restaurace energetické firmě dluží. Jenomže za dluh vůči E.ONu je zodpovědný bývalý provozovatel restaurace, ne Bronislava Špejtková. „V restauraci je nová podnikatelka. Starý nájemce neplatil nájem a ani energie,“ potvrdil Deníku ředitel HDJ Josef Fila.

Pracovník E.ONu ani jeho nadřízený si však patovou situaci nechtěli nechat vysvětlit. U incidentu byl i vedoucí provozu HDJ Bohumil Šmergl. „Pracovník E.ONu řekl, že si jen potřebuje opsat nějaká čísla, ale pak elektřinu odpojil. Říkal jsem mu, že to přece nemůže udělat, že je tady jiná nájemkyně a tohle se jí netýká, ale nechtěl nic slyšet. Bylo to jednání na mrtvici,“ popsal Šmergl. Ten dokonce na místě za přítomnosti pracovníka E.ONu volal distributorské firmě Optimum Energy, aby se ujistil, že E.ONu byly doručeny všechny potřebné dokumenty o změně provozovatele. „Ti (Optimum Energy) mi sdělili, že na E.ON všechny dokumenty odeslali,“ dodal Šmergl. Že distributorská firma Optimum Energy E.ONu všechny potřebné dokumenty odeslala, potvrdila Deníku také pracovnice call centra Optimum Energy.

Na otázky, zda je takovýto postup E.ONu běžný a jak je možné, že se pracovníci E.ONu zachovali takto neprofesionálně, Deníku E.ON neodpověděl ani po dvojím dotazování. „Provozovatelce mohu doporučit, aby podala stížnost na postup našich pracovníků. Stížností se budeme zabývat a bude vyšetřena. Pokud se potvrdí, že provozovatelce vznikla škoda, bude jí nahrazena,“ vyjádřil se k věci pouze takto stručně mluvčí E.ONu Vladimír Vácha.

Pracovník E.ONu restauraci Premiéra znovu navštívil v úterý v osm hodin ráno, aby elektřinu zapojil. Provozovatelku Bronislavu Špejtkovou celá situace znepokojila natolik, že ani neví, zda se chce pouštět do sepsání stížnosti.