„Manžela jsem elektronicky objednala přímo v nemocnici. Když jsme přišli v daný termín do ambulance, čekal nás šok. Zdravotní sestra nám totiž sdělila, že manžela k ošetření nepřijmou kvůli velkému množství jiných pacientů. Přitom v čekárně v té době byli dva lidé," uvedla Šajtarová.
„Když jsem namítala, že jsem elektronicky objednána, bylo mi řečeno, že v ambulanci elektronické objednání neakceptují, protože se systémem nekomunikují, tudíž máme smůlu. Toto mi potvrdil i přítomný lékař," dodala.
Vážně nemocný Emil Šajtar, který je upoután na invalidní vozík, tak musel úplně zbytečně vážit namáhavou cestu v horkém dni z obce, vzdálené od krajského města asi dvacet kilometrů. „Chtěla jsem vysvětlení celé situace po vedení nemocnice. Nikoho se mi už nepodařilo zastihnout. Podala jsem tedy oficiální stížnost u zřizovatele nemocnice na krajském úřadě," dodala Šajtarová.
Podle ředitele jihlavské nemocnice Lukáše Veleva byly včera zahájeny kroky k podrobné analýze tohoto případu. „Konkrétní problém určíme v nejkratší možné době. Ať už příčinou bylo cokoli, neomlouvá to nevstřícnost personálu nemocnice při řešení nastalého problému. Manželům Šajtarovým se omlouváme," řekl Velev.
Podle Veleva zatím nemocnice po dobu provozu elektronického systému eAmbulance zaznamenala jen minimum stížností. „Jakoukoli stížnost vždy analyzujeme a snažíme se sjednat nápravu. Spíše mohu říct, že jsme za eAmbulanci získali řadu ocenění a pochval," dodal ředitel jihlavské nemocnice.
Nemocnice Jihlava provozuje systém eAmbulance od roku 2010, od té doby je tam registrováno přes 5 000 klientů. A jak systém funguje? Lidé mají možnost objednat se do vybraných ambulancí Nemocnice Jihlava, včetně ambulance bolesti, přes kontaktní centrum v nemocnici, pomocí internetu nebo telefonicky.
V kontaktním centru u hlavního vchodu do nemocnice si klienti musí vyzvednout osobní čtyřmístný PIN kód, který se spolu s rodným číslem stane přístupovou kombinací do elektronického systému.
Více informací o elektronickém systému je na stránkách nemocnice www.nemji.cz