„Povolání astronoma patří k nejlákavějším a nejperspektivnějším povoláním v blízké i vzdálené budoucnosti,“ tvrdil Grygar s vysvětlením, že je vysoce pravděpodobné, že nejzásadnější objevy astronomie jsou teprve před námi. „Astronomie do roku 2000 zkoumala projevy pouhé čtvrtiny hmotnosti vesmíru,“ upozornil astrofyzik.

Řeč přišla také na politiku. Konkrétně na cenu Bludný balvan, kterou letos v kategorii družstev od Českého klubu skeptiků Sisyfos, ve kterém Jiří Grygar působí, dostal premiér Andrej Babiš spolu s několika poslanci za „blábolení a šíření pitomostí v oblasti zdravotnictví a vědy.“

„Z pěti politiků se ozvali jen dva. Pan premiér nám nabídl, abychom přišli na Úřad vlády. Tam jsme mu předali diplom i balvan,“ řekl Grygar. „Je smutné, že lidé, kteří rozhodují o našich osudech, nejsou schopni bránit vědecké poznatky,“ posteskl si s dodatkem, že balvan udělili také profesorce Věře Adámkové, která je nejen poslankyní, ale i vystudovanou lékařkou, a přesto věří pseudovědám.

Setkání se konalo v rámci projektu Science Café. To si klade za cíl přibližovat vědecké poznání široké veřejnosti. Další jihlavské Science Café proběhne v květnu a bude se věnovat umělé inteligenci.