Ačkoliv se to na první pohled nezdá, ovládat kamion je podle instruktora autoškoly Karla Bílka jednodušší než řídit mnohá osobní auta. Mimo jiné Bílek učí budoucí šoféry ICOMU jízdu právě s nákladním vozem. Trvá přibližně pět měsíců, než odvezou svůj první náklad. „Nejdříve je nutné získat řidičský průkaz skupiny C, profesní osvědčení a případně další oprávnění skupiny E,“ přiblížil cestu za volant kamionu Bílek.

Nováčci si musí zvyknout především na mnohonásobně vyšší hmotnost a rozměry vozu. „Když těmto rozdílům přivyknou, často se jim nechce vracet zpět do svého auta,“ podotkl Bílek s tím, že za to může zejména moderní výbava vozu. K té patří automatická převodovka, schopnost rozlišit bezpečnou vzdálenost od ostatních aut, hlídání únavy řidiče a také komfort. „Podle vedení firmy je šoférova sedačka dražší, než sedací souprava do obývacího pokoje,“ podotkl Bílek s úsměvem.

Zájemci si mohli na pár minut částečně vyzkoušet i práci řidiče autobusu, a to s typem Setra, který lze na zastávkách v obcích na Jihlavsku běžně potkat. „První polovina vozu je nízkopodlažní, z boku je nájezdová rampa pro vozíčkáře či kočárky,“ popsal přednosti vozu ředitel autobusové dopravy ICOM transport Miroslav Bartoška. Průměrné stáří autobusů jsou tři roky.

Dveře byly dokořán také v servisu Mercedes Benz, kde mechanici spravují auta i pro veřejnost. „Všechny vozy z celého koncernu jezdí do jihlavského servisu, je jich asi 1 300 a opravíme zhruba stejný počet cizích aut,“ přiblížil provoz generální ředitel společnosti ICOM transport Zdeněk Kratochvíl.