Vozy Iveco Urbanway s pohonem na zemní plyn vyjely do ulic poprvé v sobotu prvního září. Cestující však mátlo chybné označení linek na elektronických informačních panelech na vozidlech. Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ) tak musel vyreklamovat software od dodavatelské firmy.

Lidé si také stěžovali, že nové vozy jezdí se zpožděním, případně nejedou vůbec. I to je však minulostí. „K dnešnímu dni vše funguje podle našich představ, zpoždění na trasách MHD z důvodu nasazení nových autobusů nejsou,“ potvrdil dopravně-technický náměstek DPMJ Jaroslav Šetek. A co více, nové autobusy jezdí zejména na páteřních linkách a jsou tak nejvíce vytížené.

Jediným nedostatkem nových autobusů je tak bezdrátové připojení k internetu wi-fi, které mělo fungovat už od září. Nejprve se ale čekalo na ukončení výběrového řízení na dodavatele mobilních služeb, které vypsal Magistrát města Jihlavy, nyní se řeší datové přenosy s dodavatelskou firmou. Pak už by se měli cestující dočkat.

Vyšší komfort cestujícím nejnověji nabízejí takzvané inteligentní zastávkové označníky MHD, jejichž pořízení vyšlo zhruba na šest milionů korun, ze značné části jsou financované z fondů EU. Jedná se o dvacítku zastávek, které díky GPS informují, za jak dlouho který spoj přijede, a to v reálném čase. Fungují celkem dobře, ne však dokonale. „Na Okružní ulici ukazuje elektronika bezchybně, akorát jde o spoje, které jezdí v opačném směru,“ uvedl s nadsázkou jeden z cestujících.

Zastávky jsou tak stále v testovacím provozu. „Je tam problém a financováním aktualizace softwaru. Město zapůjčuje dopravnímu podniku operační program, který se musí aktualizovat a výdaje z rozpočtu je nutné schválit, bývá to kolem 250 tisíc korun,“ vysvětlil náměstek primátorky pro oblast dopravy Petr Laštovička (ODS). „Přesné datum, kdy se přejde do ostrého provozu, nejsem schopný říct,“ dodal. Předpokládá ale, že rozpočtovou změnu projednají radní příští týden a zastupitelstvo to pak na začátku prosince bude schvalovat.