Brožura je věnovaná obraně zejména starších občanů před podomním prodejem a předváděcími akcemi. „Brožura popisuje rizika na skutečných událostech, vysvětluje, proč lidé podléhají emotivním či agresivním metodám obchodníků, radí, jak se podivným praktikám bránit, co dělat, pokud už zákazník něco nakoupil nebo podepsal, k dispozici je i vzorový dopis pro odstoupení od smlouvy," popsal brožuru mluvčí jihlavské radnice Radek Tulis.

Brožura je k dispozici ve stojanech a na pracovištích Městského informačního centra a Turistického informačního centra v budově radnice na Masarykově náměstí, rovněž v městské knihovně.

Jihlavský magistrát brožuru zajistil i pro několik organizací pracujících se seniory a v oblasti sociálních věcí. Brožuru do obcí a organizací distribuuje zdarma Občanské sdružení spotřebitelů TEST (www.dtest.cz), které provozuje i bezplatnou spotřebitelskou linku.

Do ochrany obyvatel před obtěžujícími obchodníky v domácnostech a v ulicích hodlá vstoupit také jihlavská radnice. „Připravujeme kroky, jak tento nešvar regulovat. Dolaďujeme znění nového tržního řádu, v platnost by měl vstoupit během letních měsíců," řekl k tématu primátor města Jaroslav Vymazal.