Přišla mi SMS, že budou doručovat balík, sedím doma a čekám, za hodinu přijde další SMS, že se pokus o doručení nezdařil a balík mám uložený na poště. Toto je jenom zlomek stížností na Českou poštu v Jihlavě, které kolují na sociální síti.

„Osobně jsem se s tímto jednáním České pošty setkal během dvou týdnů hned dvakrát. Jednou jsem dokonce ve schránce neměl ani upomínku, jen mi přišla SMS, že jsem nebyl zastižen a mám si balík převzít na poště. Upozorňuji, že jsem byl celý den doma," popsal vlastní zkušenost Jaroslav Drahoš, který bydlí na největším sídlišti v krajském městě Vysočiny, na Březinkách.

Zajímalo ho vyjádření zodpovědných lidí, a proto se obrátil na depo pošty v jihlavských Hruškových Dvorech. „Paní mi řekla, že toto není problém jen v Jihlavě, ale v mnoha dalších městech. Sami prý od září přijali čtyři nové řidiče a problémy se snaží regulovat," podělil se Drahoš o odpověď, kterou z České pošty dostal. Nejvíce problémů je prý v částech města Na Dolině, Na Slunci, na Březinkách v ulici Romana Havelky.

I oficiální stanovisko České pošty problémy připouští. „V lokalitě Březinky se od léta vystřídalo pět doručovatelů. Zastabilizování doručovatele znamená jeho zvýšenou znalost místních podmínek dané lokality, a tím i vyšší spokojenost adresátů v důsledku zvýšené kvality doručování," uvedl Maryáš Vitík, mluvčí České pošty.

Od začátku listopadu v rámci předvánočního provozu Česká pošta v Jihlavě zaznamenává výrazný nárůst počtu balíků k doručení. Jde o podobné množství, jako loni před Vánoci.

Obdobná situace je dle vyjádření České pošty také v dalších částech republiky. „S nárůsty balíků se tím pádem zvyšuje také zátěž balíkových doručovatelů. Tím pádem zaznamenáváme také zvýšenou odezvu od adresátů, a to jak v pozitivním, tak i negativním smyslu. Březinky jsou největším jihlavským sídlištěm, a je tedy logické, že nejvíce ohlasů je z této oblasti," poznamenal Vitík.

Mezi zaměstnanci, kteří doručují balíky, je podle Vitíka vysoká fluktuace. A to nejen ze mzdových důvodů, ale také proto, že je v regionu více operátorů, kteří zajišťují balíkovou službu. Přesto by se balíkoví doručovatelé už kvůli sobě samým měli snažit balíky doručit přímo jeho příjemci.

„Část mzdy je vázána na úspěšnost doručených zásilek. Konkrétní výši nebudeme uvádět, jedná se o interní záležitost České pošty," okomentoval fakt Vitík.

Doručování určitých druhů zásilek je automaticky oznamováno SMS zprávou. „Zásilky, které jsou doručovány odpoledním doručováním, jsou avizovány telefonicky a snažíme se s adresátem dohodnout bližší čas," dodal Vitík s tím, že se pošta snaží neustále zkvalitňovat tým svých lidí a hledá řešení nejen v personální oblasti, ale i ve změně obsluhy v daném území.

V případě, že si lidé objednávají balíkovou službu u České pošty, tak si musí dát pozor, jaký způsob vybírají. Mohou si totiž nechat balík doručit do ruky, anebo také vybrat možnost s doručením na poštu. V tomto druhém případě ale musejí počítat s tím, že si pro balík budou muset přijít na vybranou poštovní pobočku.