Nová zakázka se týká šesti standardních a šesti parciálních trolejbusů, které mohou jet část cesty bez trolejí. „Tím bychom celou výpravu v trolejbusech pokryli vozy s průměrným stářím do šesti let," poznamenal šéf Dopravního podniku města Jihlavy Radim Rovner. V provozu už nyní je šestice trolejbusů SOR, které se do krajského města dostaly na konci loňského roku se zpožděním rok a půl oproti původním plánům. Poznat jsou podle displeje.

Na vytížené křižovatce u Cityparku zatím jezdí dvanácti směry auta. Za pár let budou mít stejnou možnost i trolejbusy.
Celosvětový unikát. Trolejbusy u Cityparku v Jihlavě budou jezdit dvanácti směry

S předpokládanou cenou 158 milionů za dalších dvanáct vozů výrazně pomůže dotace, která činí sedmdesát procent. „Pořizovací cena parciálního trolejbusu je přes třináct milionů korun, standardní vychází kolem dvanácti milionů. Pokusy s levnější tureckou karoserií výrobce ukončil, byly tam časté reklamace,“ sdělil Rovner.

Evropská unie ve své podpoře preferuje elektrickou trakci. Na podzim se však chystá i dotace týkající se autobusů na stlačený bioplyn. Ten v Jihlavě berou ze zemědělské bioplynové stanice v Herálci a chválí si výhodnou cenu. Pořízení elektrobusu je zatím ve stádiu úvah, problematický je zejména dojezd.

Trolejbusy najedou v Jihlavě více kilometrů než autobusy a podíl elektrické trakce má dále růst. „Měli bychom se dostat na dva miliony kilometrů, které bude jezdit elektrická trakce a nějakých sedm set tisíc autobusy,“ poodhalil Rovner

Zdroj: Deník/Martin Singr

Jihlavská MHD loni po městě najezdila 2,77 milionů kilometrů a využilo jí okolo 15,6 milionu lidí. Levnější cestování letos mají děti i senioři, tržby navzdory tomu o tři procenta vzrostly. Výnosy z jízdného byly loni šedesát milionů.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Parkoviště u krajského úřadu zdobí nově závora. Parkování zdarma končí.

Zdroj: Deník/Martin Singr