Pět a půl kilometrů dlouhý úsek zasahující do jihlavského a žďárského okresu leží na páteřní silniční síti kraje Vysočina. V nevyhovujícím stavu je nejen šířka, ale i stav vozovky. Dělníci při úpravách také narovnají některé oblouky, křižovatky a sjezdy. Pracuje se tam od letošního dubna, konkrétně křižovatka Na Lipině je uzavřená teprve pár dní, dříve bylo možné mezi Kamenicí a Polnou cestovat, pochopitelně bez možnosti odbočení.

Řidiči si musí na bezpečnější cestovní mezi okresními městy počkat do konce října, křižovatkou Na Lipině budou smět od začátku školního roku budou projíždět alespoň autobusy. „Do konce prázdnin budou dokončeny hlavní práce na podkladních vrstvách silnice. Z důvodu neúnosného podloží bylo nutné provést velké množství sanací,“ potvrdil náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast ekonomiky a dopravy Miroslav Houška.

Trolejbus v Jihlavě. Ilustrační foto.
Nová trať v Jihlavě: do průmyslové zóny začnou jezdit trolejbusy už v srpnu

Další práce na této silnici jsou ještě ve Žďáru nad Sázavou, jedná se o Jihlavskou ulici. Modernizace silnice a dvou mostů jde stejně jako úsek Stáj – Zhoře podle harmonogramu. „Akce budou dokončeny na přelomu října a listopadu 2022. Podle odhadu je nyní hotovo asi čtyřicet procent všech plánovaných prací,“ uvedla mluvčí krajského úřadu Jitka Svatošová. „Celkový náklad staveb je 191 milionů korun. Kraj Vysočina počítá s evropskou dotací přes 126 milionů,“ dodala.