„Nová cyklostezka povede z ulice 5. května pod silnicí vedoucí na přivaděč, poté kolem kolejí a vyústí nad přivaděč do Pávova," uvedl náměstek primátora Jihlavy pro úsek dopravy Jaroslav Vymazal (ODS).

Projekt stezky do pávovské průmyslové zóny má být hotov do konce roku 
a příští rok by se mohlo začít s její výstavbou. Přibližně 3,5 kilometru dlouhá stezka má sloužit především zaměstnancům firem, jako je Bosch Diesel a Automotive Lighting, k dopravě do zaměstnání. Cyklostezka by posléze mohla být dostavěna až do Stříteže, a právě tam se nabízí, že by se na ni mohla napojit cyklotrasa vedoucí do Polné a dále do Přibyslavi. Kudy přesně ale tato stezka povede, zatím není zřejmé. Ve hře je například vystavět ji kolem České Jablonné přes Polnou směrem na Střítež.

NE KOLEM SILNICE

„Stezka povede spíše mimo hlavní komunikace. Cílem výstavby je podpořit cestu lidí do práce na kole," řekl starosta Polné Jindřich Skočdopole (Nezávislí pro Polnou). Projekt na cyklotrasu Jihlava – Polná – Přibyslav by měl být vytvořen také 
do konce tohoto roku. Polnou zatím žádná cyklotrasa neprotíná, jednalo by se tedy o první trasu zvýhodňující dopravu na kole v tomto městě. Inlinisté se ale ještě těšit nemohou, protože není jasné, zda bude stezka vyasfaltovaná a kudy vlastně povede. Trasa se teprve mapuje.

Na vytvoření projektu Polná získala dotaci. Plán vyjde na tři sta tisíc korun. Polovinu zaplatil Kraj Vysočina, zbytek připadá na Polnou, která doufá, že se 
o investici podělí i s obcemi, přes které trasa povede.

Jihlava pak plánuje další menší dostavby cyklostezek, jako například úseku 
na Skalce, kde má vzniknout stezka dlouhá 350 metrů, navazující na část cyklostezky do Pístova a cyklotrasy U Koželuhů. Další úsek cyklostezky plánuje krajské město dodělat mezi ulicemi Havlíčkova a Mlýnská. Obousměrná cyklostezka by měla vést od mostu 
U Jánů podél řeky Jihlavy 
až k mostu v ulici Mlýnská 
a v budoucnu by měla cyklostezka pokračovat podél řeky až do ulice Helenínská.

IVANA HOLZBAUEROVÁ