Deník zajímalo, proč se vše neudělalo současně. „Opěrná zeď vykazovala výrazné erozní poruchy a bylo nutné ji z důvodu bezpečnosti opravit v co nejbližším termínu,“ odpověděl mluvčí magistrátu Radovan Daněk. Na cyklostezce tak začali dělníci pracovat až letos i s ohledem na získání dotace.

Lidem se uzavření jedné z páteřních cyklostezek a přímo na začátku cyklistické sezony nelíbí. Například Vojtěch Pažourek se pozastavil nad tím, že šest set metrů cesty o šířce maximálně čtyři metry budou dělníci opravovat přes tři měsíce. „To budete dělat deset metrů cesty za den? Kolik na tom bude pracovat lidí? Jeden a jenom dopoledne,“ zeptal se muž na sociálních sítích vedení města. Podle něj by bylo lepší pracovat intenzivně a stihnout to za měsíc, nebo vše přesunout na podzim.
Cyklostezka podél zoo bude nějaký čas zavřená, objízdná trasa není o moc delší, vede však přes kopec.
Mluvčí jihlavského magistrátu reagoval slovy, že tři měsíce uzavření je maximální doba, vše mohou dělníci stihnout i rychleji. „Součástí akce není jen mlatový povrch, ale v části úseku se udělá nový asfaltový povrch, vybuduje se nové veřejné osvětlení a také odvodňovací vpusť,“ vyjmenoval mluvčí.
Celou dobu bude možné využívat cesty nad uzavírkou, navíc je objízdná trasa přes Křižíkovu a Okružní ulici přibližně stejně dlouhá, akorát si tam cyklista přidá nějakých pětadvacet výškových metrů.