Na jaře by měli dělníci začít opravovat nástupiště na nádraží v Havlíčkově Brodě, což bude stát 160 milionů korun. Další peníze poplynou na modernizaci zastaralých trakčních stanic, úpravy přejezdů i na zabezpečení skal u dráhy, sdělil to mluvčí SŽDC Marek Illiaš.
Celkové náklady na projekty, které budou letos provedeny nebo dokončeny na železnici v Kraji Vysočina, se budou pohybovat kolem dvou miliard korun. Spojeny s nimi budou také výluky. „Cestující se o nich doví s předstihem prostřednictvím informačních kanálů dopravců," uvedl Illiaš.
Přestavba 8,5 kilometru dvoukolejné trati mezi Skleným a Ostrovem nad Oslavou na Žďársku začala loni v srpnu, práce by měly být ukončeny do letošního října. Rychlost vlaků v této části rychlíkové trati z Brna do Žďáru nad Sázavou se pak zvýší ze 100 kilometrů v hodině na 120 kilometrů. Od jara v opravovaném úseku vlaky pojedou jen po jedné koleji.
Na havlíčkobrodském nádraží by měli stavbaři pracovat od března do konce roku. „Předmětem stavby je rekonstrukce druhého a třetího ostrovního nástupiště," uvedl mluvčí. Rekonstrukce se bude týkat i železničního svršku . Kvůli zajištění bezbariérového přístupu budou zřízeny výtahy pro cestující. Informační systém nahradí nový s LCD tabulemi.
V souhrnu více než 700 milionů korun investuje SŽDC do letošního listopadu do trakčních stanic v Golčově Jeníkově, Ostrově nad Oslavou a v Havlíčkově Brodě, jejichž technologie jsou na hraně životnosti. Mezi Křižanovem a Skleným nad Oslavou dělníci do léta dokončí loni zahájenou stabilizaci skal, aby kamení neohrožovalo vlaky. Náklady se blíží k 20 milionům korun. Kvůli zvyšování bezpečnosti na železničních přejezdech v kraji správa dopravní cesty letos vydá přes 90 milionů korun. Dalších zhruba 250 milionů budou stát investiční akce menšího rozsahu. Z nich bezmála 100 milionů korun půjde na úpravy ve stanici Třebíč.
VĚRA STEJSKALOVÁ (ČTK)