Úspěšná byla i Jihlava, která se v přepočtu účastníků na počet obyvatel stala vůbec nejúspěšnějším krajským městem. „Ve výzvě Do práce na kole nejde primárně o počty kilometrů, ale o snahu změny pohledu na dopravu ve městech a naše vlastní dopravní návyky. Náš každodenní výběr dopravního prostředku ovlivňuje naši fyzickou a psychickou kondici, proto je z mnoha důvodů přínosné volit pravidelně aktivní způsob cest do zaměstnání,“ uvedl hejtman Vítězslav Schrek.

Stavba dlouho plánované cyklostezky Mlýnská - Helenínská už začala. Dělníci pracují u Plastikovu.
Další problém v Jihlavě: Cyklostezka kolem Plastikovu bude o třetinu dražší

Z pravidelných účastníků pak bylo vylosováno pět, kteří dostali od Kraje Vysočina koloběžky Yedoo. Hejtmanství také podpořilo zapojení středních škol, které zřizuje a kde má přímo možnost zlepšovat podmínky a vybavení. „Nový cyklomobiliář se nyní plánuje na SPŠ a VOŠ Žďár na Sázavou a Gymnáziu a Obchodní akademii v Pelhřimově, stojany na kola, cykloboxy i samoobslužný servisní stojan jsou už od roku 2019 k dispozici na Střední průmyslové škole v Třebíči,“ řekl krajský radní pro oblast školství, mládeže a sportu Jan Břížďala.

Do kampaně se zapojují i zaměstnavatelé, u mnoha z nich je standardem komfortní a bezpečné parkování kol, převlékárny pro cyklisty a různé další benefity. „Mnoho zaměstnavatelů to vnímá jako konkurenční výhodu a důležitý aspekt z pohledu mnoha zaměstnanců,“ potvrdila mluvčí krajského úřadu Eva Neuwirthová.