Kdo jezdí v dopravních špičkách brzy ráno kolem šesté hodiny a odpoledne kolem třetí, ten musí vyjíždět s časovou rezervou. Nainstalované semafory provoz brzdí.

„Jela jsem v úterý ráno do práce autem, tak jak jsem zvyklá kolem šesté, a přijela jsem pozdě. Čekala jsem ze strany od Kostelce asi dvacet minut na semaforech," podělila se o svůj zážitek řidička, která nechtěla zveřejnit své jméno. „Zajímavé bylo, že jsem během těch dvaceti minut nezahlédla jediného dělníka," dodala řidička.

O tom, že se kolony k semaforu tvoří až na kopec ke Kostelci, ví své také řidiči autobusu. „Spoje zde nabírají v posledních dnech zhruba patnáctiminutové zpoždění. A to především ve špičkách. Jde o ranní spoje, které sváží lidi do práce do Jihlavy, a odpoledne, když jezdí zase domů," uvedla Kateřina Kratochvílová, jednatelka autobusové společnosti ICOM transport.

Podle ní jde o nepříjemné komplikace, ale na druhou stranu se v této situaci snaží najít pozitiva. „Až to bude hotové, bude to pěkné," dodala Kratochvílová.

Přetížené Popice

Někteří řidiči se ovšem snaží místu vyhnout, a tak především ti, kteří jezdí od Telče nebo od Třeště, uhýbají se svými auty v Salavicích a do krajského města přijíždějí přes okrajovou část Jihlavy Popice. Zvýšeného průjezdu si tam ve středu všiml předseda osadního výboru Popic Jan Chmil. „Říkal jsem si, co se to ráno děje. Kolem šesté ráno jsem odhadoval, že přes nás přejelo tak desetinásobně více aut než obvykle," podivoval se vzniklé situaci Chmil. Ten totiž měl kolem šesté ráno namířeno do práce, ale nijak více se po příčinách nepídil.

„Říkal jsem si, jestli se něco náhodou nestalo v kosteleckém kopci. Protože pokaždé, když se na něm něco stane, tak to u nás ihned pocítíme v nárůstu dopravy," dodal Chmil.

Důvodem, proč byly v pondělí ke křižovatce dány semafory, vysvětlila mluvčí Kraje Vysočina Eva Neuwirthová. Stavbaři totiž pracují na jihlavské větvi křižovatky a začali upravovat silnici při výjezdu směrem na krajské město. Během středy byla část vozovky vyfrézovaná. Semafory proto v místech zůstanou dva měsíce.

„Přibližně jeden měsíc se bude pracovat na jedné půlce komunikace a druhý měsíc se práce přesunou na druhou půlku," doplnila Neuwirthová. V současné době jsou hotové oba oblouky vznikající okružní křižovatky a finální pokládka povrchu je naplánovaná na srpen. K tomu však bude třeba i úplné uzavírky. Ta bude trvat přibližně jeden víkend plus jeden den, v závislosti na počasí.