„Předmětem stavby je rekonstrukce silnice I/38 v úseku od mimoúrovňové křižovatky I/38 s ulicí Jiráskova až takřka po okružní křižovatku u zahrádkářské osady Ráj. A to včetně přidružených větví mimoúrovňového křížení a povrchu v jihlavském tunelu,“ uvedl Jiří Veselý, tiskový mluvčí ŘSD.

Celková délka opravovaného úseku je 4,7 kilometru. Diagnostika vozovky podle ŘSD už totiž vykazuje četné vady, které je potřeba odstranit. Obchvat byl slavnostně otevřen v létě roku 2008, jihlavský tunel dokonce o čtyři roky dříve. Letos slaví dvacet let v provozu.

Jihlavský tunel po opravě před dvěma lety:

Zdroj: Martin Singr

„Během rekonstrukce vyměníme také mostní závěry a ložiska na dvou mostech na trase. Projekt zahrnuje i výměnu protihlukové stěny a svodidel,“ dodal Veselý.

Provoz bude během opravy částečně omezen, bude vždy veden volným jízdním pásem, ve kterém se nebude pracovat. O konkrétních dopravních omezeních bude teprve jednat uzavírková komise.

Stavba jihovýchodního obchvatu Jihlavy.
Jihovýchodní obchvat Jihlavy. Stavba druhé části začne za pár týdnů

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 161,68 milionů korun bez DPH, maximální doba opravy byla stanovena na 126 dní. V případě, že práce začnou začátkem letních prázdnin, měly by být hotové do konce října.

V současné době Kraj Vysočina dokončuje práce na jižní části jihovýchodní části obchvatu, který by měl být hotový letos na podzim. A zároveň během léta začnou práce také na východní části jihovýchodní části obchvatu. Kolem celé Jihlavy se tak bude v této stavební sezóně pilně pracovat.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Pokračuje stavba Horácké arény v Jihlavě. Jak to tam vypadá?

Zdroj: Deník/Martin Singr