Dva učitelé z Třeště Tomáš Honzárek a Robert Richter motivovali žáky základní školy k zapojení do projektu, a zároveň se rozhodli využít hodiny pracovních činností opravdu prakticky.

„Sehnat kola, bylo nakonec to nejjednodušší,“ prozradil Tomáš Honzárek a doplnil ho Robert Richter: „Spojili jsme užitečné s praktickým. Kolo budou naši žáci v životě používat možná i denně, určitě se vyplatí seznámit je se základem konstrukce i údržbou kol.“

Když se obě kola poprvé objevila v dílně základní školy, nevěřili žáci, že tyto veterány z minulého století budou ještě schopny jízdy. „Vypadala fakt strašně, ale teď už jsou super, i když to stálo spoustu práce,“ svěřil se Eliáš, jeden ze žáků, kteří na kole pracovali v průběhu školního roku.

Děti pod vedením Roberta Richtera kola rozebraly do posledního šroubku, vše vyčistily, rám kola byl obroušen a opatřen barvami typickými nejen pro Třešť, ale i pro Dederova kola. Při skládání se nepoužitelné díly vyměnily za nové. „Nejvíc jsem bojoval se starou sedlovkou, nešla vůbec vyndat ven, trvalo snad tři hodiny, než jsme ji uvolnili,“ přidal se Artur, další ze žáků Základní školy při Dětském domově v Jihlavě.

V hodinách českého jazyka nakonec děti vybraly pro kola jména Drtikol a Woves 66‘ a slavnostně je pokřtily. Nyní už zbývá jen popřát všem obyvatelům a návštěvníkům Třeště, aby jim kola dobře sloužila a aby si užili vyjížďky po městě i okolí.

Miroslav Švihálek,
učitel DDSŠ Jihlava