Na investici za necelých osmnáct milionů před více než deseti lety EU přispěla dvanácti a půl miliony. Linka pak musela fungovat pět let, takové byly podmínky při čerpání evropských peněz na rekonstrukci nádraží. Okolí městského nádraží se tehdy výrazně proměnilo, vzniklo tam parkoviště pro čtyřiašedesát aut s osvětlením, točna pro autobusy i samotné zastávky. MHD tam totiž dříve nezajížděla a dopravní podnik očekával, že si cestující na novou linku časem zvyknou.

To se nestalo, zájem byl stále nízký. Jako by porucha, která autobus potkala při první jízdě, předznamenala potíže. Tehdy v září 2013 nešel nastartovat. Po zavedení pravidelného provozu na začátku dalšího roku jezdilo nějakých patnáct lidí denně. Odjezdy přitom byly naplánované tak, aby lidé stihli přestoupit z přijíždějících vlaků, sedm minut na přestup počítalo i s menším zpožděním. Nepomohlo rozdávání jízdních řádů zdarma ani vylepení plakátů.

Moderní vlakový terminál Jihlava - město se začne stavět letos v létě. Bude tu v další fázi i autobusové nádraží.
Modernizace městské zastávky v Jihlavě. Nová hala i přímé spoje do Prahy

Problém mohl být také v tom, že lístek za nijak velkou vzdálenost stál deset korun a u řidiče dokonce patnáct. Proto dopravní podnik zkusil nabídnout tříměsíční možnost jezdit na této lince gratis. Potom se počet cestujících zvedl na necelou stovku, ale i to bylo za celý den málo, v průměru dva lidi na jeden autobus. A tak došlo v srpnu na rušení některých spojů.

Linka 6 v Jihlavě: 

  • Zahájení projektu: 1. 11. 2012
  • Ukončení projektu: 12. 11. 2013
  • Proplacené finanční prostředky
  • Výše dotace EU: 12 296 877,69 Kč
  • Veřejné zdroje ČR: 2 170 037,00 Kč
  • Celková částka: 14 466 915,00 Kč

    Zdroj: dotaceEU.cz

Linka jako taková ale musela existovat dále. „Nasadili jsme malý autobus, jehož provozní náklady jsou téměř poloviční než u velkého autobusu. Největšími náklady na provoz linky nakonec budou platy řidičů, a ty budou stejné, i když autobus bude jezdit méně často," vysvětlil tehdy náměstek primátora Josef Kodet.

Po vyškrtnutí některých spojů bylo možné prodloužení trasy k Domu zdraví a do Starých Hor. Častá přání cestujících, totiž rychlé spojení městského vlakového a autobusového nádraží, nikdy nebyla vyslyšena.

Linku bylo možné zrušit nejdříve na Nový rok v roce 2019, a přesně tak se také stalo. Uvolněnou kapacitu dopravní podnik využil na zřízení expresních linek 41 a 42, které jezdí v době střídání směn do průmyslové zóny v Hruškových Dvorech a jsou velmi oblíbené.

Nehoda ve Stříteži.
Deštivé počasí úřaduje. Auto skončilo v rybníku ve Stříteži, řidič se zranil

Jihlava měla už tehdy ambici vytvořit v lokalitě hlavní dopravní uzel. Na Centrálním dopravním terminálu začnou dělníci pracovat letos v létě. Na investicích, které se odhadují na 1,75 miliardy, se bude podílet město a Správa železnic. Počítá se mimo jiné s výstavbou podzemního parkoviště pro 68 aut.