Vyplývá to ze statistiky vedené krajským úřadem s tím, že nejčastěji podávají lidé stížnosti na dopravní komunikace a obslužnost, na postupy ředitelů krajských příspěvkových organizací, obecně na školství, na zařízení sociální péče včetně služeb nebo na poskytování zdravotní péče.
Dvě z pěti přijatých peticí v roce 2016 byly adresovány přímo hejtmanovi Kraje Vysočina. První byla proti dostavbě zpevněné dráhy na letišti Jihlava. Druhá podporovala obnovení zastavení rychlíkových spojů na vlakovém nádraží Křižanov. Další petice se týkaly rovněž jídzních řádů, v dalším případě poukazovaly na činnost příspěvkové organizace v oblasti sociálních služeb a poslední petice vyjadřovala nesouhlas s dopravní stavbou Okříšky – Přibyslavice, přeložka.
Zatímco v roce 2015 dorazilo na krajský úřad 187 stížností, v minulém roce bylo o 44 podnětů více. „Nicméně ve srovnání s rokem 2015 jsme v loni evidovali nižší počet stížností na postup zaměstnanců Kraje Vysočina při vyřizování záležitostí občanů a snížil se i počet stížností na stav dopravních komunikací. Celkem 92 případů bylo šetřeno a následně vyřízeno orgány kraje. Přitom 22 stížností bylo důvodných nebo částečně důvodných a dalších 70 vyhodnoceno jako nedůvodných," doplnila Eva Rydvalová z Krajského úřadu Kraje Vysočina.