Vedení města se shodlo, že vybavení bude mít velký vliv na to, jak se lidé budou v aréně cítit a jaký zážitek si odnesou. „Klasické mantinely byly po pečlivém uvážení nahrazeny mantinely ledkovými, které dokážou ,stisknutím tlačítka´ měnit svůj obsah a vytvářet tak násobně větší a atraktivnější reklamní plochy pro různé typy akcí na ledě,“ uvedl manažer výstavby arény David Beke.

Cílem je vyšší výnos z reklamních ploch a nižší náklady na změnu reklam při střídání akcí. „Druhým důvodem je zatraktivnění scénografie a show v aréně ve spojení právě s LED mantinely, kdy je možné na mantinely umístit grafiku, videa či jiné animace,“ připomněl Beke. Problém by neměl být zásah pukem ani rozebírání mantinelů při přípravě jiné akce.

Radní také začínají shánět dodavatele audiovizuálních prvků a jevištní techniku. To zahrnuje multimediální kostku, multifunkční časomíru, videorozhodčí, ale třeba také opony na ochozech nebo ozvučení. Část vybavení, jako třeba evakuační rozhlas, je přitom už součástí samotné stavby arény.

Vypsání zakázky na nábytek a další vybavení bude brzy následovat. Radnice již dříve avizovala, že veškeré vybavení nebude za více než dvě stě milionů korun. „Vybavení prošlo revizí za asistence nového jednatele společnosti. Některé věci jsme vyřadili, jiné jsme doplnili,“ řekl pro Deník David Beke.

NEUNIKLO VÁM? Horácká aréna roste do výšky, pomáhají tomu už čtyři jeřáby. Podívejte se

Stavba Horácké arény v Jihlavě v únoru 2024. | Video: Deník/Martin Singr