V otevřeném dopise adresovém hejtmanství předsedkyně představenstva Icom transport Kateřina Kratochvílová uvedla, že nejnižší nabídnutá cena je ztrátová, a to minimálně o 3,30 koruny na kilometr. „Naši nabídku jsme maximálně snížili o přirozené výhody stávajícího dopravce v domácím prostředí, z toho důvodu máme výrazně nižší náklady na plnění veřejných zakázek,“ uvedla Kratochvílová.
Do ceny se podle ní promítá nutnost nakupovat nová vozidla, náklady navíc budou také pořízení odbavovacích a informačních systémů pro cestující a vybudování zázemí. „Nový dopravce dále nemá v nových oblastech svojí opravárenskou síť, čerpací stanici ani myčku autobusů, servis a tankování tak bude mít dražší, připomněla Kratochvílová.
Jak zmínila, k podobné situaci došlo například v Pardubickém kraji. „Dopravce potom nebyl schopen plnit smlouvu a občané měli problém se dostat do zaměstnání, k lékaři a podobně. Starostové obcí vozili děti do škol osobními vozy,“ vyjmenovala s tím, že situace se uklidnila až po necelém roce výrazným snížením dopravní obslužnosti.
Icom transport v dopise žádá hejtmanství o podrobné a transparentní posouzení reálnosti nabídkové ceny nejlevnějšího dopravce. Deník celou kauzu sleduje, aktuálně zjišťuje reakci Kraje Vysočina.
K situaci se pro Deník nevyjádřil ani vítězný dopravce, ČSAD Autobusy České Budějovice, který bude pod názvem Busem jezdit příštích deset let také na Jihlavsku. I v tomto případě Icom transport před časem uvedl, že za cenu, která vyhrála, by jezdit nedokázal.
Mohlo by vás zajímat: Relax a bohaté hodování. Na Rokštejně byly lázně, zjistili archeologové