Na první pohled viditelnou změnou bude, že autobusy už nebudou modrobílé, ale zelenomodré v souladu s barvami Veřejné dopravy Vysočiny, pod kterou linkové autobusy spadají.

Celkem pětapadesát nízkopodlažních autobusů najezdí na Jihlavsku téměř tři a půl milionu kilometrů ročně. Budou ve třech různých velikostech a pět z nich bude velkých až pro sto cestujících, ty budou jezdit mezi Jihlavou a Telčí. Další vybavení jako klimatizace, WiFi nebo vizuální a akustický informační systém pro cestující se už stává standardem. Průměrné stáří vozů bude do sedmi let.

Novinkou bude i jednotný zelenomodrý vnější polep nových autobusů.
ICOM na Jihlavsku končí. Kraj Vysočina vybral ČSAD Autobusy České Budějovice

Busem bude na Jihlavsku jezdit další deset let. Deník zajímala reakce dosavadního dopravce, jihlavské společnosti Icom transport. „Žádné další kroky již podnikat nebudeme. Za naší nabídkou si stojíme, nabídli jsme cenu, která zajišťovala zachování kvality vozového parku a výše mezd řidičů, což jsou parametry, ze kterých nebudeme ustupovat,“ sdělil Petr Král za Icom transport.

Jak Král připomněl, Icom transport naopak nově obslouží oblast Velkomeziříčska a Havlíčkobrodska. „V současné době jsme se včetně ztráty oblasti na Jihlavsku rozšířili o 4,2 milionu kilometrů,“ zhodnotil změny Petr Král.

Oprav se dočká i most v jihlavské Jiráskově ulici, který vede nad dálničním přivaděčem. Foto: se souhlasem KSÚSV
Začínají opravy silnic a dopravní omezení. Víme, kde si na Jihlavsku postojíte

Nedávno modernizované autobusové nádraží v Jihlavě patří právě společnosti Icom transport. Podle Krále nehrozí, že by tam konkurenční dopravce nesměl zajíždět. „Autobusové nádraží bude samozřejmě nadále v provozu a vjezdy umožníme všem dopravcům, stejně jako je to v současné době,“ prohlásil Král.

Ke změně se pro Deník vyjádřila také společnost ČSAD Autobusy České Budějovice. „Ve veřejné zakázce jsme uspěli díky nejvýhodnější ceně. Při zpracování nabídky jsme využili náš ekonomický model, s nímž jsme před časem uspěli v Jihočeském kraji, kde máme kontrakt do roku 2032,“ uvedl ekonomický ředitel ČSAD Autobusy České Budějovice Karel Coufal.

Na největším jihlavském sídlišti Březinky se koná jarní úklid. Přecházelo mu odtažení aut, která zůstala stát na místě i po sedmé hodině ranní.
V Jihlavě začalo čištění ulic. Auta létají vzduchem a u Lidlu se nedá zaparkovat

Firma také přímo v Jihlavě vybuduje provozní a servisní zázemí, informační a předprodejní kanceláře budou v Jihlavě a v Telči. Cestující se mohli s autobusy tohoto dopravce již setkat i na Vysočině, od června 2022 zajíždí do Telče, Jemnice, Nové a Staré Říše či Želetavy.

Dle informací z hejtmanství má Kraj Vysočina aktuálně jasno kromě Jihlavska o dopravcích na Bystřičsku-Velkomezičířsku, Havlíčkobrodsku a ve Žďárských vrších. „Administrujeme oblast Moravskobudějovicko a Třebíčsko,“ informovala mluvčí kraje Jitka Svatošová.

Jaro. Slunce. Teplé počasí. Ilustrační foto.
O víkendu na Vysočinu dorazí léto, bude až 24 stupňů

Ve všech oblastech následuje po podpisu smlouvy jednání s dotčenými obcemi nad podobou jízdní řádů. „Pro cestující se výběrem dopravců nic nemění v oblastech s aplikovanou optimalizací. Tam, kde optimalizace přijde na řadu, například na Žďársku, dojde ke značnému posílení víkendových spojů,“ vysvětlila Svatošová.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Modernizace městské zastávky v Jihlavě. Nová hala i přímé spoje do Prahy

Zdroj: Deník/Pavlína Gálová