Novou koncepci chce na podzim zkusit v jedné z lokalit, radní pro dopravu Jaroslav Vymazal (ODS) přitom uvažuje o západním okraji města. „Jenom zjednosměrněním můžeme získat významné procento parkovacích míst, protože se tam zavede šikmé stání,“ řekl k chystaným úpravám.

Opatření bude mít podle magistrátu i další pozitivní dopady – ulice budou klidnější, protože se tam eliminuje tranzitní doprava, místní pak na krátké vzdálenosti budou radši chodit pěšky, než by se proplétali jednosměrnými ulicemi.

Ulicemi Jihlavy nyní prochází pracovníci, kteří sledují situaci přímo v praxi. „Zjišťují, kolik kde máme parkovacích míst, kolik jich je kolizních a kolik soukromých,“ prozradil radní. Odhaduje, že v roce 2025 bude v Jihlavě na tisíc obyvatel 575 aut.

Zatím chce radnice využívat takzvaná nízkonákladová řešení, při kterých využije stávající komunikace a jejich šířku. Pak by mohla přijít na řadu dražší opatření, která by však rozhodně nechtěla platit jen radnice z městské kasy. Budou se muset zapojit i Jihlavané.