Hlavní část rekonstrukce kanalizace a novou silnici udělá firma Colas, město za to zaplatí necelých 19 milionů. Lidé v lokalitě už ani nevěří, že ulici někdo kdy opraví. Rozkopaná je od roku 2018, tehdy měli dělníci jen opravit vozovku. „Během prací se však zjistilo, že je v havarijním stavu kanalizace. Město ale nebylo jejím vlastníkem, vedlo spory se Svazem vodovodů a kanalizací Jihlavsko a nemohlo tak do rekonstrukce investovat,“ popsal začátek peripetií mluvčí magistrátu Radovan Daněk.

Vše se posunulo loni, když Jihlava získala vodohospodářskou infrastrukturu do své správy a tak nechala udělat nový projekt, kde je oddílná kanalizace, tedy zvlášť potrubí na dešťovou a odpadní vodu. „Město tam chce mít kanály minimálně na příštích sto let, proto je chceme udělat pořádně, správně a v souladu s aktuálními požadavky,“ vysvětlil radní pro oblast dopravy Jaroslav Vymazal.

Celou kauzu hlasitě kritizuje jihlavská opozice, koalice však nezapomíná připomenout, že celý projekt začal už v minulém volebním období. Tehdy byly ve vedení města sociální demokraté, Hnutí ANO a lidovci. Píchnutím do vosího hnízda pak bylo, když loni v květnu prohlásil bývalý primátor Rudolf Chloupek, že místním současný stav možná vyhovuje. „Dříve jim tam jezdila půlka Jihlavy, dnes mají klid,“ prohlásil.