Jihlava se letos poprvé připojí k desítce českých měst v kampani Do práce na kole. Česko tak bude v květnu připomínat spíše Holandsko než středoevropskou zemi. Na bicykly mají nasednout tisíce zaměstnanců, na kolo možná usedne i jihlavský primátor Jaroslav Vymazal. „Většinu svého profesního života jsem jezdil do práce na kole. Tuto aktivitu nesmírně vítám, ve světě se velmi osvědčila. Můžeme vidět jak u nás v Jihlavě, tak i v celé republice, že tam, kde se pro cyklodopravu vytváří podmínky, tam na kole jezdí více lidí. Zapojení do této akce má vést k tomu, aby se ještě více lidí osmělilo používat tento prostředek při cestě do zaměstnání a ze zaměstnání," řekl Vymazal.

Účastníci kampaně Do práce na kole se mohou registrovat do 30. dubna na webu dopracenakole.net a vyhrát hodnotné ceny. Cílem kampaně je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice. „Cestování do práce na kole zažívá boom. Dorazil k nám trend, který mění atmosféru metropolí západní Evropy a činí je příjemnějšími místy pro život. Stát hodiny týdně v dopravních zácpách a marně hledat místo k parkování už není moderní," řekla manažerka kampaně Do práce na kole Iva Nevečeřalová z iniciátorské organizace Auto*Mat. „Kampaň míří hlavně na lidi, kteří mají sedavé zaměstnání a nedostatek pohybu. Cestou do práce na kole ušetří nejen peníze za benzin a spoustu času, ale také udělají něco pro své zdraví, životní prostředí a dobře se naladí," dodala manažerka.

Ke kampani Do práce na kole se mohou připojit soutěžní týmy zaměstnanců z jedenácti českých a moravských měst. Na ty, kdo budou jezdit poctivě, čekají hodnotné ceny. Organizace Auto*Mat nabízí pomoc s výběrem pohodlné trasy i manuál pro bezpečnou jízdu po ulicích. Titul Cyklozaměstnavatel roku získají v každém městě firmy, které své zaměstnance podpoří. „Například umístí před své sídlo stojany nebo zavedou bonusy pro zaměstnance dojíždějící na kole," vysvětlila Nevečeřalová. Hodnotit se budou i videa a fotografie dokumentující dojížďku do práce.

Registrace je otevřena po celý duben. Účastníci, kteří vstoupí do Klubu přátel Auto*Matu, ji získají zdarma. Soutěžní část kampaně probíhá od 1. do 31. května. Soutěžící budou zápolit v několika kategoriích, připraveny pro ně budou kulturní akce a různá překvapení. Kampaň zakončí 6. června společenský večer s vyhlášením vítězů v jednotlivých kategoriích.