„V Pávovské ulici jsou sloupy veřejného osvětlení v havarijním stavu. Jejich obměna by stála zhruba třicet milionů korun, což se v podstatě rovná našemu podílu na celém projektu trolejbusové trati,“ vysvětlil náměstek primátorky pro dopravu Petr Laštovička (ODS).

Vybudování nové větve trolejbusové sítě by mělo vyjít na 140 milionů korun. Z této sumy by město mohlo získat z dotačního titulu Integrovaný plán rozvoje území 104 milionů korun.

Nová trať bude dlouhá asi pět a půl kilometru. Povede od nákupní zóny v ulici Romana Havelky na sídliště Královský vršek a dále přes Bedřichov do pávovské průmyslové zóny k firmám Automotive Lighting a Bosch Diesel. Je velmi pravděpodobné, že Jihlava oněch více než sto milionů korun jako dotaci obdrží. „Z měst, která jsou v Integrovaném plánu rozvoje území, se pereme o druhé místo s Českými Budějovicemi. Vyčerpáním této alokované částky budeme mít ambice je předstihnout,“ dodal Laštovička.

Nyní se zpracovává projektová dokumentace pro územní rozhodnutí, výstavba trati by měla začít v první polovině roku 2021. „Abychom mohli čerpat dotace, je nutné nejzazší dokončení v prosinci 2022,“ podotkl náměstek.

Troleje budou končit u továrny Bosch Diesel. Dále, do Pávova, Červeného Kříže a Antonínova Dolu budou jezdit trolejbusy na baterie. Na nákup těchto parciálních trolejbusů chce Jihlava rovněž využít dotaci. „Ekonomicky by nevycházelo, abychom část trati obsluhovali trolejbusy a dál by pokračovaly autobusy,“ uvedl Laštovička.