Kamery umístěné na všech cestách do města od pěti ráno do jedenácti v noci sledovaly SPZ aut. Podle registru pak magistrát může zjistit, odkud do města lidé jezdí. „Získaná data nám pomohou k tomu, jak organizovat dopravu a parkování,“ naznačil radní pro dopravu a bývalý primátor Jaroslav Vymazal. „Takže to neměřilo rychlost? To jsem si oddychl,“ rozesmál se řidič Pavel z Jihlavska, když zjistil, jaký smysl měla kamera na kraji města.

Radnice si uvědomuje, že aut je ve městě hodně. Jihlava má jednapadesát tisíc obyvatel a jen osobních aut je registrovaných šestadvacet tisíc. A to je více, než kolik je parkovacích míst. Veřejný prostor přitom podle radních nemá suplovat parkoviště. „Představte si, že někdo nemá auto, ale chce bazén. Tak si na tu ulici postaví bazén,“ přirovnal situaci v nadsázce Vymazal. Proto chce magistrát například učit školáky jezdit trolejbusy.

Podle Vymazala však existují i jiné způsoby dopravy. „Polovina všech cest po městě je do pěti kilometrů, třetina do tří kilometrů. Velké procento cest můžeme dělat pěšky nebo na kole. Pokud všichni pojedeme autem, tak se zastavíme,“ vyzval závěrem veřejnost ke změně návyků Jaroslav Vymazal.