V tomto parciálním trolejbusu přitom seděli vážení cestující. Vesměs osobnosti, které se podílely na výstavbě trolejbusové trati na Bedřichov. Ať už to byli jihlavští zastupitelé, zástupci specializované stavební firmy Elektroline nebo zaměstnanci Dopravního podniku města Jihlavy.
Všichni pak vystoupili u největšího zaměstnavatele na Vysočině, firmy Bosch, aby slavnostně otevřeli novou trať. „Doufám, že to bude ku prospěchu a pomůže lepšímu prostředí v Jihlavě,“ řekl primátor Petr Ryška a připomněl, že trasa je dlouhá pět kilometrů a sedm set metrů, žádná delší v Česku za posledních dvacet let nevznikla. Její výstavba si vyžádala dvaadvacet kilometrů trolejového vedení nebo dvě stě devadesát sloupů trakčního vedení.

Vybudování trati vyšlo na 134 milionů, přičemž 98 milionů pokryla evropská dotace. „Město zaplatilo zhruba šestatřicet milionů, z toho dvacet bylo za nové veřejné osvětlení,“ podotkl již dříve Karel Trojan z městského odboru dopravy.
Václav Svoboda za zhotovitele, firmu Elektroline, pak ocenil přístup města ke stavbě. „Je něco úplně jiného,jestli si lidé hážou klacky pod nohy, nebo spolupracují,“ sdělil a dodal: „Blahopřeji obyvatelům, kteří mohou novou trať využívat a také matičce Zemi, protože si myslím, že to je opravdu ekologická doprava, která by měla ve městech sloužit.“ Následně pak předal designový model trolejbusu všem, kteří měli na vzniku nové trati největší podíl.
Radim Rovner pak informoval, že zaměstnanci dopravního podniku už přes čtyři měsíce připravují nový grafikon dopravy, který začne platit od středy. „Je to asi čtyři sta padesát tabulek, které musíme vytisknout, zalaminovat a postupně vyměnit,“ uvedl pro příklad.
Větší komfort
Trasa na Bedřichov je hlavním motivem menší revoluce, která se v jihlavské MHD odehraje v první únorový den. Nese s sebou zavedení nových trolejbusových linek G, H a autobusové 2, skončí naopak linky autobusů 3 a 5. Kromě toho se výrazně omezí provoz linky 12. „Cestující čeká mnohem větší komfort, pravidelnější jízdní řád, nová přímá spojení a hlavně bezemisní doprava novými moderními trolejbusy,“ zhodnotil již dříve mluvčí magistrátu Radovan Daněk.
Na nové lince G, která vede z Horního Kosova do Antonínova Dolu, však nejsou v celé délce troleje. Proto tam budou jezdit parciální trolejbusy, které zvládnou ujet i pár kilometrů na baterie. Linka G, která bude obsluhovat trasu mezi Zadním Bedřichovem a Poliklinikou, bude vedena pod trolejemi v celé délce, tam bude možné nasadit i klasické trolejbusy.

Nová autobusová linka číslo 2 pak bude jezdit mezi Velkým Beranovem a Zbornou. „Z Velkého Beranova, Malého Beranova a Helenína budou zachovány také přímé spoje do průmyslových zón Pávov a Střítež. Ty zůstanou označené jako dosavadní linka číslo 12,“ informoval Daněk. Stávající linka číslo 4 nově nebude končit na náměstí, ale na konečné V Ráji, čímž obslouží Znojemskou ulici.
V potaz se přitom berou i připomínky cestujících. Některé se podařilo zapracovat do nového jízdního řádu, první optimalizace se plánuje na šestého března. Po dvou měsících pak bude další úprava dle počtu cestujících v reálném provozu.