O e-shopu mluví Dopravní podnik města Jihlavy od roku 2019. Termín spuštění se posouvá. Nyní se zdá, že se cestující brzy dočkají. „V půlce května nasadíme e-shop, který umožní on-line dobití a spravovat karty celé rodině v klientské sekci,“ uvedl šéf dopravního podniku Radim Rovner.

Zdroj: Deník/Martin Singr

Pokračují také přípravy takzvané Jihozápadní tangenty Jihlavy za sto šedesát milionů. Příští rok by mohli cestující jezdit od Cityparku Hradební ulicí až k záchytnému parkovišti na Pelhřimovské ulici. U Cityparku pak vznikne všesměrová křižovatka, kde bude možná odbočit do osmi směrů. „Bude to teprve druhá křižovatka v zemi, která to umožní,“ podotkl Rovner.

Cvičení složek integrovanéhé záchranného systému v areálu bývalých pístovských kasáren v roce  2018.
Armáda se chce vrátit do areálu pístovských kasáren, Jihlava souhlasí

Trolejbusy budou jezdit také ulicí U Hřbitova, na což jsou rozporuplné názory. V lokalitě bydlí senioři, pro které je problémem docházková vzdálenost. Ta se nyní zkrátí, vznikne mimo jiné nová zastávka Mahenova. „Zkušenost máme takovou, že kam jsme dopravu přivedli, lidé postupně jezdit začali,“ sdělil už dříve Rovner. Jihlava se má právě v této části rozrůstat.

Na Brtnické ulici dopravní podnik nahrazuje trať z roku 1953, nové sloupy už tam stojí. „Podaří se nám tam postavit malou kontejnerovou měnírnu, zabezpečíme tak dostatek proudu pro moderní bateriové vozy, do budoucna nám to skýtá předpoklad nabíjet elektrobusy, případně transformovat elektřinu ze solárních panelů. Je to projekt za 27 milionů,“ popsal šéf dopravního podniku. S MHD se počítá také v plánech na Centrální dopravní terminál.

Náročná bude i modernizace centrální měnírny Pražská a napájecích kabelů. „Reálně se tím začneme zabývat v roce 2025,“ řekl Rovner s tím, že modernizace je důležitá vzhledem ke stále vyššímu počtu vozů, které jezdí na elektrickou energii. A doplnil, že elektrická trakce letos už předčila plyn, co se kilometrů najetých vozy MHD týká.

Pervitin. Ilustrační foto.
Pervitin za tisíc korun. Jihlavský dealer zásoboval Vysočinu z Prahy

Po letním provozu pak od prvního pracovního dne v září jihlavská MHD posílí, bude to na páteřních linkách. „Už jsme museli přidat spoje, abychom cestující odvezli. Zmíním posilový spoj do Heroltic, ve čtrnáct hodin z Masarykova náměstí vozíme školáky i další cestující. Museli jsme posílit i spoje na noční směnu v průmyslové zóně, jezdilo sto deset lidí ve voze, což bylo příliš. Nyní jedou tři minuty po sobě dva vozy,“ uvedl Rovner.

V červnu se pak dostane do provozu nový autobus na stlačený bioplyn, který nahradí poruchové a kapacitně nedostačující minibusy obsluhující místní části. Finišuje výběrové řízení na dvanáct nových trolejbusů, které by se měly do Jihlavy dostat příští rok. Vyjdou na 158 milionů, dotace jsou sedmdesát procent.