„Aby byla MHD přitažlivá, musí být i rychlá, k tomu mohou přispět preferenční opatření MHD,“ uvedla Aneta Hrdličková z jihlavského magistrátu.

První jízdní pruhy pro trolejbusy a autobusy vznikly v Jihlavě před třemi roky. „Po dobrých zkušenostech s prvními dvěma úseky vyhrazených jízdních pruhů z roku 2015 vznikl v roce 2017 další vyhrazený jízdní pruh na ulici Okružní,“ připomněl Karel Trojan z radničního odboru dopravy.

„V rámci rekonstrukce Brněnského mostu vzniklo také několik dočasných BUS pruhů, které ukázaly, že se jedná o velmi efektivní způsob preference MHD,“ dodal. V Okružní ulici tak větší část vyhrazených jízdních pruhů zůstane. Zrušen bude pouze pruh ve směru z kopce od křižovatky s Helenínskou ulicí po křižovatku s ulicí Úvoz. Jedná se o úsek, který měl pro řidiče poněkud svízelné zakončení. Naopak v Okružní ulici další BUS pruh vznikne ve směru do kopce mezi světelnou křižovatkou u supermarketu Lidl a světelnou křižovatkou u hypermarketu Tesco.

Město vytipovalo i další tři lokality, kde je účelné vyhrazené jízdní pruhy zřídit. Jedná se o ulice Jiráskova, Romana Havelky a Pražská. „Ve všech případech nebude vznikem vyhrazených jízdních pruhů prostorově omezena individuální doprava,“ zdůraznil Trojan.

Na konci letošního roku tak bude v krajském městě přes dva kilometry vyhrazených jízdních pruhů, ve kterých budou kromě MHD smět jezdit i cyklisté. Podle Trojana se tím Jihlava dostává na vyspělou evropskou úroveň preference hromadné dopravy.