Na terminálu se bude setkávat MHD s individuální automobilovou dopravou a také s cykloturisty. V lokalitě zůstane provizorní dopravní značení, které se osvědčilo během rekonstrukce Brněnského mostu. „Co se týká okolí, srozumitelně lze říct, že to tam bude hezké,“ usmál se náměstek primátorky pro dopravu Petr Laštovička (ODS).

Zastávky MHD budou vypadat lépe, budou tam přechody, nebude chybět ani zeleň a město myslí i na dostatek parkovacích míst. V místě by mělo vzniknout i zázemí pro řidiče MHD. Jihlavany by nemělo ani napadnout chovat se v lokalitě nevhodně. „Není to jen o tom, jací jsou lidé, ale také k čemu prostor vybízí,“ poznamenal náměstek pro územní plánování Vít Zeman (Žijeme Jihlavou).

Architekt bude muset při plánování myslet také na změny prostoru před DKO, které by se měly uskutečnit v budoucnosti. „Dojde k lepšímu uspořádání prostoru, neměly by tam vznikat nové stavby,“ vysvětlil Jaromír Kalina (KDU-ČSL).

Město vypsalo výběrové řízení, s jeho vítězem se pak ale nedokázalo domluvit na smluvních podmínkách. Osloví proto tři vybrané subjekty, kterým zakázku nabídne. Jasno by mělo být do třech měsíců. „Nepůjdeme jen po ceně, ale také po kvalitě,“ naznačil Laštovička. Nechtěl by však, aby předpokládaná cena 900 tisíc vzrostla o více než čtyřicet procent. Stejně jako v případě Centrálního dopravního terminálu, i v tomto případě musí být hotovo do června 2023.