Nové výrobní a skladovací prostory dodavatele hydrauliky v Jihlavě se v současnosti dokončují a na konci léta by zhotovitel měl investorovi předat klíče. Mimořádně komplikované zakládání nyní prozrazuje snad jen fakt, že nedaleký rybník leží kousek nad úrovní místního terénu.

„Když jsme z prostoru odstranili obrovský objem navážek v podobě betonového recyklátu či dlažeb, zjistili jsme, že zakládat budeme do rybniční hlíny. To jsou hodně nestandardní podmínky, a proto jsme si napřed nechali udělat expertizu od odborníků z Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava,“ vzpomíná Vojtěch Pola, vedoucí projektu z Metrostavu DIZ.

Doprava. Cestování. Autobus. Ilustrační foto
Ďábelská jízda. Po Jihlavsku vozil cestující opilý řidič autobusu

„Z analýzy, která trvala asi měsíc, vyplynulo, že je třeba provést dvojnásobnou stabilizaci terénu za pomocí speciální frézy. Jinými slovy, když nemáte rostlý terén, musíte si ho vyrobit. Něco podobného jsme řešili při nedávné výstavbě policejního polygonu v Komárovicích u Jihlavy," doplnil Pola.

Nároky vyplývají také z požadavku investora na únosnost podlahy. Do vybraných částí haly totiž budou zajíždět i automobily. Dvoupodlažní hala bude zahrnovat jak výrobní, tak skladovací a kancelářské prostory.