„V místě zastavují autobusy a děti musí přecházet silnici kousek od horizontu. Je tam snížená rychlost, ale řidiči ji nedodržují,“ vysvětlil důvod kontrolování řidičů jihlavský radní pro dopravu Jaroslav Vymazal (ODS). Dodal, že úsekové měření se ukázalo jako levnější varianta než vybudování podchodu nebo nadchodu v místě.

Investice vyjde zhruba na milion a ještě jí musí schválit zastupitelstvo. Datum, kdy by mělo měření začít fungovat, je první říjen. Magistrát věří, že kamery povedou k méně častému porušování předpisů, podobně jako v Jihlavském tunelu.

Úsekové měření zatím naopak nebude v Rantířovské ulici. Tam radnice umístí radar, který řidiče pouze informuje, že jedou příliš rychle. Pokud nebude mít účinek, bude nutné zvážit další opatření.

Ukázněnost řidičů na dálnici prověřovalo v pátek jedenáct policejních hlídek.
Řidiči jsou na dálnici neukáznění. Podívejte se, jak policisté měřili rychlost