„Je to o nastavení vzájemné spolupráce a dobrých vztahů,“ nastínil před schůzkou náměstek primátorky Petr Laštovička (ODS). V podobném duchu pak hovořil i hejtman Jiří Běhounek (ČSSD). „Je logické, že ve společných otázkách a tématech budeme stát o partnerský vztah, kde je třeba řešit věci s nadhledem i v režimu přijatelného a spravedlivého kompromisu,“ řekl pro Deník.

Bude se mimo jiné řešit, jestli město Jihlava převezme do vlastní správy komunikace od kraje. Tento záměr souvisí se stavbou jihovýchodního obchvatu Jihlavy, kterou hejtmanství připravuje.

„Bylo by dobré, pokud by naše stanovisko zaznělo poprvé na jednání s krajem,“ začal odpověď na konkrétní dotaz Laštovička a pokračoval. „Nicméně vzhledem k finančním nákladům je jasné, že není v zájmu města Jihlavy tuto změnu uskutečnit. Miliarda a čtvrt v následujících třiceti letech je pro Jihlavu významná zátěž a ve spojení s výstavbou okruhu je to věc, která se musí projednat.“

Kraj Vysočina je ve vyjádřeních ještě před konáním schůzky o poznání zdrženlivější. „Je dobrým zvykem a respektovanou praxí ve chvíli, kdy kraj staví obchvat, po jeho dokončení převést vlastnictví silnic, kterým se uleví a získají nižší význam, na obec nebo město. Vždy je dbáno na to, aby byly převedeny v dobrém stavu,“ připomněla mluvčí hejtmanství Jitka Svatošová.