Firma Jihlavan funguje již více než šedesát let.

„Náš podnik má nyní moderní kalírnu, která odpovídá současným technickým parametrům. Kromě dvou pecí bylo při požáru zničeno nebo silně poškozeno veškeré zařízení a infrastruktura. Obnova trvala 2,5 roku. Během této doby, kdy kalírna nefungovala, jsme museli výrobu vozit ke zpracování do jiných podniků. To znamenalo zvýšené náklady," řekl k tomu generální ředitel Jihlavanu Milan Daněk. Dodal, že díky moderní kalírně může Jihlavan svým zákazníkům nabízet komplexnější a kvalitnější služby. Obnova kalírny spočívala například v nákupu dvou nových pecí a v generálních opravách dalšího zařízení, které nezničil požár. Při požáru byla narušena také statika stropů 
a v budově se musely udělat nové rozvody sítí.

V kalírně se tepelně zpracovávají materiály, které se využívají v leteckém a strojírenském průmyslu. „Jde o to, že materiál zahřejete na určitou teplotu, a poté stabilizujete jeho vlastnosti nebo změníte jeho strukturu," doplnil Daněk.
Jihlavanu se nyní po ekonomické stránce daří. „Jednou z významných zakázek je kontrakt na hydraulické pojistky pro francouzskou společnost Messier Bugatti Dowty, které se využívají v letounech typu Airbus a zabraňují vytečení hydraulického oleje," přiblížil Daněk.

Firma nyní zaměstnává necelých dvě stě lidí. Díky navýšení zakázek bude příští rok potřebovat dalších třicet odborně kvalifikovaných zaměstnanců, půjde o obsluhu obráběcích center. Loňský obrat společnosti činil 190 milionů korun. Dodávky pro letectví představují zhruba 70 procent produkce. Minulý měsíc Jihlavan převzala od britské firmy Hobeggo Europe společnost Czech Aerospace Industries z Velké Bystřice 
u Olomouce.