Návrh na levnější cestování městskými autobusy a trolejbusy po dvou letech oživil opoziční Petr Paul. Spočívá v tom, že by žáci, studenti a učni až do šestadvaceti let jezdili zadarmo, platili by jen 120 korun za vydání bezplatné elektronické časové jízdenky. Stejné podmínky by byly pro invalidní důchodce a starobní důchodci by neplatili vůbec nic.

Podle Paula by se po této změně tarifu jízdného MHD zvýšilo využívání hromadné dopravy a z ulic by zmizela část aut. „Zaparkovat před nemocnicí je těžký problém, na sídlištích se také krouží a hledají místa k parkování,“ vyjmenoval. Zároveň by změna ulehčila rodinám s dětmi a seniorům, pro někoho by mohla být motivací k přihlášení se k trvalému pobytu. Výhoda by totiž byla jen pro Jihlavany.

Změna by odhadem vyšla městskou kasu na deset milionů, respektive osm po úpravě jízdného pro školáky, ke které došlo letos v září. S tím však nesouhlasil radní pro dopravu a bývalý primátor Jaroslav Vymazal. „Celých sto milionů už na MHD dáváme. A další desítky jsou částky na investice,“ připomněl.

Opozice ale trvala na svém. Podle zastupitele a předsedy finančního výboru Jiřího Pokorného je rozumné, aby hromadná doprava byla zdarma. „Změna se týká zhruba deseti tisíc uživatelů. Jestli je to deset milionů pro deset tisíc lidí, je to tisíc korun na osobu pro naše děti a mládež,“ řekl a jeho spolustraník Radek Popelka souhlasil, že tato částka není v městské kase nijak zásadní.

Vedení města má ale jiný názor. „Vybavení máme na velmi vysoké úrovni a doufám, že si to občané uvědomují. S tím souvisí, že za kvalitní služby se má platit, i když MHD má být co nejlevnější. Toho, co je zadarmo, si lidé neváží,“ uzavřela diskuzi primátorka Karolína Koubová. Zastupitelé následně návrh na levnější jízdné nepřijali.