Až na konci letošního roku vyprší smlouva s Parolou, která noviny vydává, nebude prodloužena. Jihlavská radnice chce mít vše ve svých rukách. „Chceme mít větší kontrolu nad obsahem a chceme, aby noviny vypadali trochu jinak,“ vysvětlila primátorka Karolína Koubová (Fórum Jihlava).

V novinách už nově nebude inzerce, která by jinak zaplatila zhruba polovinu nákladů souvisejících s vydáváním periodika. Radnice nechtěla postoupit riziko, že nebude mít kontrolu nad reklamami v novinách. „V minulých letech šly některé inzeráty přímo proti tomu, co radnice dělala,“ připomněla Koubová.

Veřejnost nyní může až do konce prázdnin na mail redake@jihlava-city.cz navrhnout nový název periodika. „Značka Noviny Jihlavské radnice patří Parole a nevypadá to, že bychom se dohodli, aby nám ji prodali,“ řekla primátorka.

Možnost odkoupení prý vyjednávalo předchozí vedení města. „Na odkup značky novin nám od minulého ani současného vedení radnice nepřišla žádná nabídka,“ odpověděla však ředitelka Paroly Eva Krpálková.

Roční náklady na výrobu novin by pak měly být maximálně milion dvě stě tisíc korun , nákladné je zejména dostat noviny do schránek Jihlavanů. „Nikdo jiný než Česká pošta není schopný v Jihlavě obsáhnout všechny poštovní schránky a cena distribuce je hodně vysoká,“ vysvětlil mluvčí Jihlavy Jaroslav Šnajdr.

Distribuce zajišťovaná Parolou nebyla podle mluvčího dobrá a bylo hodně stížnosti, noviny nechodily do všech schránek. „Distribuční společnosti garantují deset procent nedodaných zásilek. My jsme z jihlavské radnice měli průměrný počet reklamací kolem deseti z 22 800 kusů výtisků měsíčně,“ reagovala Krpálková.