Maximální spokojenost. Tak hodnotí náměstek ředitele Dopravního podniku města Jihlavy Jaroslav Šetek midibusy, které v Jihlavě začaly jezdit na konci září minulého roku.

Midibus v Jihlavě nahradil klasický dvanáctimetrový autobus na lince číslo 7, tedy z Masarykova náměstí do Popic. Dopravní podnik si chválí hlavně spotřebu midibusů. Jezdí totiž na zemní plyn. „Přesné úspory vyčíslené nemáme. Ale díky midibusům máme obrovský nárůst kilometrů. Na lince číslo 7 nyní jezdíme celý den, dříve jsme jezdili omezeně. Chvíli ráno a chvíli večer. Přidali jsme řadu spojů a když to řeknu laicky, nestojí nás to ani korunu. Dnes jezdíme celý den a náklady jsou srovnatelné," přiblížil Jaroslav Šetek.

Odpolední spoje podle něj využívají hlavně zahrádkáři. Přesná čísla o tom, kolik cestujících midibusy jezdí, nemá. „Statistika je nepřesná, protože spousta lidí má třeba časové jízdenky," dodal Šetek.

On sám na midibusy z řad cestujících nezaznamenal žádné kladné ani záporné ohlasy. „Když jsou lidé spokojení, tak se většinou neozvou, snad je vše v pořádku a spokojenost panuje na obou stranách," řekl náměstek ředitele dopravního podniku.

Dopravní podnik města Jihlavy má midibusy celkem dva. Jeden z nich pravidelně jezdí právě na lince číslo 7 do Popic, druhý podle potřeby. Své zkušenosti s cestováním s midibusem Deníku popsal Michal Chaloupka. Ten se nedávno v sobotu vydal s přáteli na výlet do Zborné. „Jelo nás asi patnáct, a to právě midibusem, tak to bylo takové veselé. Autobus byl nacpaný a připadali jsme si, jako kdybychom si pronajali malý mikrobus. Jízda ale byla bezproblémová a spolu s dalšími cestujícími jsme se do autobusu nakonec v pohodě vešli," zhodnotil Chaloupka.

Dopravní podnik města Jihlavy má v plánu druhý midibus plně vytížit poté, co v krajském městě vznikne v prostoru současného městského vlakového nádraží dopravní terminál. „Midibus bude jezdit od tohoto terminálu na Masarykovo náměstí. Mělo by to být na podzim příštího roku," přiblížil Šetek.

O další koupi midibusů dopravní podnik zatím neuvažuje. „Uvidíme, je to dost složitá věc. Musel by se pro midibus najít spoj, na kterém by mohl jezdit celý den. Je spousta spojů, kde potřebujeme větší autobus," uzavřel náměstek ředitele dopravního podniku.