Letošní návrh speciálních lahví je založen na motivech ženské tajemnosti a jemnosti. „Žena je odjakživa plná tajemství, a to nás odlišuje od mužů, kteří jsou více přímočaří,“ řekla jedna z nejvýznamnějších českých designérek současnosti při představení svého díla. „Chtěla jsem, aby lahev byla jednoduchá. Ale udělat takovou lahev není vůbec jednoduché,“ dodala Koldová.

Aukční lahev

* desátou lahev navrhla designérka Lucie Koldová
* dražba bude 9. prosince na Mall.tv
* peníze půjdou na účet Centra Paraple

Ačkoliv byly dosud všechny Aukční lahve osobité, všechny byly čiré. To vnímala designérka jako výzvu a chtěla pracovat i s barvami. Lahve tak budou mít jakési závoje ve třech barvách, kde navíc neprůhledné sklo přechází v průhledné a odhaluje zlatavý mok uvnitř. „Vybírala jsem barvy tak, aby hrály dobře s barvou piva. Je to červená, zlatá a olivově zelená,“ řekla Lucie Koldová Deníku. Každá lahev vždy bude dražená s jednou barvou závoje.

Letošní edice oslavuje inspirativní ženy, ambasadorkami je desítka výjimečných osobností něžného pohlaví, od herečky a diplomatky Magdy Vašáryové, až po dvojnásobnou olympijskou vítězku Barboru Špotákovou. Každá z nich bude mít svůj specifický odstín lahve.

Lahve se budou dražit 9. prosince na Mall.tv a výtěžek půjde na charitativní účely, konkrétně na účet Centra Paraple. „Těší mě, že se mohu podílet na projektu, který spojuje dobročinnost a dvě tradiční česká řemesla – pivovarnictví a sklářství,“ prohlásila Lucie Koldová. Během devíti ročníků už lidé zaplatili za lahve třináct a půl milionu, rekordní je lahev číslo jedna z roku 2018. Ta vyšla na sedm set tisíc. „Náš generální ředitel říká, vidíte, že to jde, prodávat lahvové pivo za trochu jiné peníze,“ řekl v nadsázce sládek plzeňského pivovaru Václav Berka.

Díky tomu, že Lucie Koldová se sklárnou na Jihlavsku spolupracuje na jiných projektech, dostala se i výroba originální lahve do Janštejna. „Je to jako každý jiný výrobek, ale víme, že je to na dobročinnou akci a někomu to pomůže. Byl jsem rád za to, že jsem mohl jednu z lahví vyrobit,“ usmál se sklář Marcel Pech. Podle svých slov lahev vyrobil s láskou ke sklu.

„Sklo a pivo vždy patřily k sobě – vychlazené a načepované pivo vždy patřilo do krásné sklenice. Jsme rádi, že nás Pilsner Urquell oslovil pro svůj charitativní projekt, který spojuje to nejlepší, co v zemi máme – sklo, pivo a ženy,” uzavřel majitel Sklárny Janštejn Jan Rabell.